tjo alla där ute!
håller på att tampas med ett plast hop up hus i min g36. problemet är att när jag sätter hoppen på max så blir det inte tillräckligt med spinn på kulan så den börjar dala neråt ganska omgående. min fråga är om g36 orginal hus är kassa eller om jag fått ett måndags ex?
om någon har tips om hur man enkelt kan åtgärda problemet med tex modda spacern eller något liknande! eller komma med något tips på ett bra kvalitets hus ifall man måste köpa nytt!
g36an är från jing gong.
det är skillnad. är den på min så drar den rakt ner i marken och max så går den till ja vad ska man säga strax under rakt. om du vet vad jag menar. så hade egentligen behövt ännu mer hop än vad max är i nuläget.
Sist jag hade problem med en liknande bössa löste jag problemet genom att klippa spacern i mitten och sedan lägga en av bitarna på "högkant". Det gjorde att hopupen tog mer och bössan gick finfint efter det.
Problemet var alltså att orginalspacern var för mjuk och tryckte inte ned hopgummit tillräckligt.
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
Hade problem med dalande bana på min jg g36 med och allt löst sig med ny spacer. Den dom stoppa i verka va lite mindre än den ny och va inte märkbart förens den va på max och då fick jag bara någon mer meter.
Tack för svaren! Skönt, då var jag inte den enda med det problemet. Tänkte jag skulle prova lösa problemet med lite vulktejp mellan hop up gummit och spacern och se om det håller måttet. Annars ska jag testa era tips =) Får nästan återkomma med resultat
hade liknande problem med en ak när den var ny (som jag tolkade det som att din g36:a är), löste sig efter att ha kört igenom pipan ända in i hop huset med läskstång och sedan skjutit ett par hundra kulor. efter det tog hopen som den borde. antar att det var ett lite trött kinagummi som behövde "slitas in" lite samt skit i pipan som var problemet om jag förstod det rätt med vad som spökade i min ak.
Min g36a är ny så rätt antagande. Tror inte det är gummit, det är ett nytt guarder gummi. Utan spacern som inte räcker till. H spacer? Kan man beställa det från svenneland eller finns det bara i kina?
en länk hade inte skadat om någon sitter på en