Sjukvårdsutbildning för medics
Re: Sjukvårdsutbildning för medics
japp ett ungefärligt datum vore att föredra! det här kommer jag garanterat ta mig tid för !
hoppas att merparten av alla Milsim-aktiva medics uppskattar det här och tar tillfället i akt!

CTR EP3 Championship White, nuff said
Just nu sitter vi och diskuterar lämpliga datum som inte ska krocka med andra arrangemang. Förhoppningsvis inom de närmaste månaderna 

CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
26 april är just nu arbetshypotesen. Hur ser det ut?
Tydligen ska kursen gå att hålla för femton-tjugo deltagare som max.
Tydligen ska kursen gå att hålla för femton-tjugo deltagare som max.
CO ST36
Och två till på det datumet!
26 april
1. Mr_D
2. Chainsaw
3. Gravert
26 april
1. Mr_D
2. Chainsaw
3. Gravert
Min affärsredovisning: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =121&t=957
26 april
1. Mr_D
2. Chainsaw
3. Gravert
4. Sandman
1. Mr_D
2. Chainsaw
3. Gravert
4. Sandman
R.I.
Field medic
Field medic
Vi har följt diskussionen i tysthet och vi deltar gärna i detta mycket intressanta projekt.
26 april
1. Mr_D
2. Chainsaw
3. Gravert
4. Sandman
5. Krille
6. GSI Medic
26 april
1. Mr_D
2. Chainsaw
3. Gravert
4. Sandman
5. Krille
6. GSI Medic
Jag vet inte om ytterligare kompetens behövs, men jag är ATLS-utbildad akutläkare och tycker att det låter som ett roligt och utmärkt projekt. PM:a mig om ni har behov av hjälp i någon form.
Jag har överhuvudtaget funderat en del på hur man skulle kunna samköra de traumaövningar vi har på simulatorer och scenarios med airsoft. Det kräver rätt bra medicinska kunskaper, inte minst från patientens sida som skall fejka rätt symtom för att göra det intressant och utmanande. Med en sån här utbildning i bagaget kan deltagare antagligen fejka en pneumothorax eller ockult blödning rätt bra- och då blir det plötsligt riktigt utmanande och spännande att vara medic! Och gearkrävande. Transport, akutåtgärd, uppföljande åtgärd. En ny värld för alla PJ:s.
I övrigt är jag naturligtvis jätteintresserad av att delta så fort jag vet exakt datum, plats, tid och kostnad!
Jag har överhuvudtaget funderat en del på hur man skulle kunna samköra de traumaövningar vi har på simulatorer och scenarios med airsoft. Det kräver rätt bra medicinska kunskaper, inte minst från patientens sida som skall fejka rätt symtom för att göra det intressant och utmanande. Med en sån här utbildning i bagaget kan deltagare antagligen fejka en pneumothorax eller ockult blödning rätt bra- och då blir det plötsligt riktigt utmanande och spännande att vara medic! Och gearkrävande. Transport, akutåtgärd, uppföljande åtgärd. En ny värld för alla PJ:s.
I övrigt är jag naturligtvis jätteintresserad av att delta så fort jag vet exakt datum, plats, tid och kostnad!
Jättebra idé!
Jag är intresserad och kommer delta. Kanske att någon annan från SARC vill följa med också. Den största frågan som jag har kring Sjukvård i Airsoft är Casevac. Hur löser man transport av skadade/utskjutna soldater på ett bra och smidigt sätt? Men detta är kanske mer spel till spel inriktat än själva sjukvården.
Jag är intresserad och kommer delta. Kanske att någon annan från SARC vill följa med också. Den största frågan som jag har kring Sjukvård i Airsoft är Casevac. Hur löser man transport av skadade/utskjutna soldater på ett bra och smidigt sätt? Men detta är kanske mer spel till spel inriktat än själva sjukvården.
S. Persson
Callsign: Stalker 01 - "Tein"
MOS: Detachment Commander (18A)
ODA-036, A Company "Stalker", 1st Battalion, 10th SFG
Callsign: Stalker 01 - "Tein"
MOS: Detachment Commander (18A)
ODA-036, A Company "Stalker", 1st Battalion, 10th SFG
Iofs är det ingen dum idé. Jag tror att det kommer beröras, men vikten kommer nog läggas på enskild sjukvårdare.
Just nu försöker instruktören finslipa kursplanen. Målet är att alla detaljer ska komma ut nästa vecka.
Just nu försöker instruktören finslipa kursplanen. Målet är att alla detaljer ska komma ut nästa vecka.
CO ST36