Ska nu skaffa mig en pistol då det kändes lite ensamt på benet. Har tittat lite på taiwangun, och undrar ifall man kan skicka efter gas vapen från polen? Och vilken pistol man ska köpa, är lite sugen på en USP. 45
Tack på förhand
Jag älskar dock glock 19 som är gas pistol, finns att köpa hos rätt många svenska ÅF som ex Röda Stjärnan och Cyberairgun
Du får kolla runt på lite olika ÅF och deras pistoler så hittar du säkert någon som du tycker om, men tänk på att den helst ska gå under 100m/s så du kan ha den som närstrids vapen
Det går fortfarande igenom tullen och eftersom tullverket bokstavstolkar lagen riskerar du att förlora vapnet utan möjlighet till ersättning eftersom lagen bara tillåter vapen som drivs av fjäder, luft eller kolsyra (eg. CO2) som licensfria. Polisen och resten av rättsväsendet gör inte samma bedömning så det är i praktiken inga problem att äga ett gasvapen men att importera kan bli en förlustaffär.
Köp CO2 om du ska importera. Vill du ha gas är det säkrast att handla begagnat eller av en svensk ÅF.
Jag kan förstå att man vill pressa priset dvs få det så billigt som möjligt...
Men nu mer finns det flera butiker i landet som har rätt okej priser på sina vapen så min fråga är varför skapa sig huvudbry genom att importera själv.... Skulle tulle ta paketet så bokstavstolkar dem lagen och även om du får igenom paketet och något är trasig ja då står du där med skägget i brevlådan....
Lägg ett par extra kronor för att slippa denna huvudvärken köp från en svensk åf istället
Det skulle jag gjort om jag inte var ute och reste och fick med mig saker där igenom vilket kan hända ibland... Dock inte ofta....
//R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)
Om du väntar en månad eller två, så har en liten fågel viskat i mitt öra att Tactical Store ska få in USP GBB i lager runt februari/mars! Den här:http://www.tacticalstore.se/se/art/umar ... sp-co2.php, fast gas-varianten! Väntar själv på denna