Co2 vs Gas

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Setharakthe

Re: Co2 vs Gas

Inlägg av Setharakthe »

har kört med flertalet olika pistoler nu (både gas och co2)
och visst finns det bra gas pistoler men i min värld kommer dom inte i närheten av co2.

Gå nu inte och köp en pistol på vad andra säger... då kommer du bara att bli besviken... åk iväg och spela och se vad folk använder, ser du en pistol som ser intressant ut fråga ägaren om just hans pistol och högst troligt så kan du få skjuta ett mag eller 2 om du frågar :) (Tänk nu på att inte kritisera vapnet då det kan jämföras med att skratta åt hans mandom ;) ) och då kan du ju avgöra själv vad som är intressant och prisvärt.

Själv formligen älskar jag min brors WE 1911 gas pistol men den funkar helt enkelt inte på höst/vinter/vår... Jag köpte min co2 pistol här på forumet för ett mycket överkomligt pris och vart kär direkt (KJW Beretta M9) den ligger stadigt på runt 90m/s oavsett hur kallt det blir.

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Tack för svaret Setharakthe, var det den här du köpte? http://frysen.nu/produkt.php?viewCategory=2&item=11112

Setharakthe

Inlägg av Setharakthe »

oj det vågar jag inte svara på eftersom dom var lite krassa på att skriva beskrivning på pistolen där... utseendet är detsamma men det får du nog skicka ett mail/ringa och fråga om du kan köra co2 i den...

i gas modellen kan man inte köra co2 pga för svag hammare och nozzle har jag för mig men i co2 modellen funkar det utmärkt med både gas och givetvis co2.

TwinkleDew

Inlägg av TwinkleDew »

Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

Taint

Inlägg av Taint »

Skulle jag köpt en ny picka idag så skulle det bli en co2 utan att tveka.
Dels för att vi bor i ett land där kallt väder är ett faktum och dels för att co2 är så mycket bättre i alla aspekter jämfört med gas.

Jag har ägt och äger co2-pistoler och ingen av dem har chronat mer än 100 m/s. Om du vill ha en co2-picka med stort utbud på reservdelar och blingbling är hi-capa rätt väg att gå. Både KJW och WE säljer dessa till relativt låga priser!
PTH - Pure Awesomness Designated Marksman
Hitta oss på Facebook

Skriv svar