Polarstar systemet är inte låst i en "gearbox" som förr eller senare kommer rasa. En gearbox innehåller en massa rörliga delar och kugghjul som för eller senare rasar. Polarstar saknar alla dessa rörliga delar. Ja det finns packningar som kan bli torra och spricka och lite sånt men det är inte mekaniskt direkt. Därimot så ser systemet ut som en gearbox, och det är för att det redan finns ett gäng standarder som dom flesta tillverkare följer. Det gör det väldigt enkelt för sånna som oss som vill meka och sätta ihop nya bössor. Grymt hållbart system. Jag rekomenderar.
http://www.youtube.com/watch?v=aLlqzxAE7eU
http://polarstarairsoft.com/products/fusion-engine.html
Frågor angående hemmabyggen (sci-fi, justerbar fps, etc)
Re: Frågor angående hemmabyggen (sci-fi, justerbar fps, etc)
I second that sir!
Och nu kommer ak-varianterna också för de som gillar v3.
Jag tänkte köpa på mig en till i år i m249-variant. Enormt imponerande produkt enligt mig.
Och nu kommer ak-varianterna också för de som gillar v3.
Jag tänkte köpa på mig en till i år i m249-variant. Enormt imponerande produkt enligt mig.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Jag sedan många år en gearbox (v3) som både går att ställa RoF på med spänningsregulering och utgångshastighet med gastrycksregulering.
Visst är det kul med nya lösningar, men det är inget nytt under solen. Det roligaste är ju såklart att det skulle ske digitalt på ett enkelt sätt.
Lycka till dock! Alla ideer är värda att se om de fungerar.
Visst är det kul med nya lösningar, men det är inget nytt under solen. Det roligaste är ju såklart att det skulle ske digitalt på ett enkelt sätt.
Lycka till dock! Alla ideer är värda att se om de fungerar.
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)
Problemet med 12g CO2 är ju att om man inte har dem i magasinet så blir det förbannat drygt att ladda om...
Alternativet skulle isf vara en större tub i tex stocken men detta lär ju kräva fullstock av inte allt för korrekta mått tyvärr.
Alternativet skulle isf vara en större tub i tex stocken men detta lär ju kräva fullstock av inte allt för korrekta mått tyvärr.