kyla tåligt gummi?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
futuremind

kyla tåligt gummi?

Inlägg av futuremind »

min g36a med orginal gummi kloggar hela tiden när det är kalt ute så fort den legat inne en stund igen så funkar det bra igen

finns det något bra gummi som funkar bra i kyla???

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Namboy

Re: kyla tåligt gummi?

Inlägg av Namboy »

Guarders genomskinliga (silikon) gummi funkar kanon för mig. Även Madbulls blå hopupgummi presterar väldigt bra, men kanske inte när det är -10 grader.
Jag hade nog kört på Guarder iaf! :)
"We're surrounded. That simplifies things."

futuremind

Inlägg av futuremind »

okej har dom olika hårdheter oxå:P?
bössan gör bara 90m/s

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

zexz

Inlägg av zexz »

Har bara kört 1 gång då det är riktigt kallt ute (runt -20/22 grader) med guarders genomskinliga gummi i min G36a som gör 110 m/s och den gången sprutade jag en massa kulor utan några som helst problem. Kört litegrann i -5 grader också och då var det absolut inga problem heller.

Har blivit kär i detta gummi då det är i princip gratis och enligt mig ett skitbra gummi till kaffepengar hos svenska ÅF's.
ZE NOODLE PATRASK

p33krN

Inlägg av p33krN »

För mig strular Guarders genomskinliga gummi, blir oftast pipstopp. Känns som att gummit viker in sig i pipan. Någon som vet varför?

Thinker

Inlägg av Thinker »

Jag har föredragit guarders vita också, men haft problem i ett par olika vapen med just att hopup gummits kant vikt sig in med kulan och ger totalt stopp som konsekvens, men det har även hänt med madbulls blå och beror inte bara på mjukt gummi utan även vilken hopup hus det är och hur kulan matas in i den och lite om rätt nozzle längd. Jag använder nästan bara guarders svarta och några med madbulls blå gummi numera. När det blir kallare så blir gummit hårdare och man behöver ofta ställa ner hopup för att få bra matning och samma kulbana som annars. Men alla gummin har för mig fungerat bra i kyla så länge man kunnat ställa om hopup rätt, men det kan blir problem att få det bra med tyngre eller lättare kulor. Tips är att testa innan spel. Ställ ut vapen och batteri på balkongen så det kyls ner under några timmar och kolla om ni kan få rätt kulbana. Så mycket bättre än åka till spel och upptäcka 1h in i spel när man ska skjuta fi att det inte fungerar.
This space intentionally left blank

p33krN

Inlägg av p33krN »

Tror du det kan ha något samband i hur pass tight eller rymligt det är med gummit i hopuphuset?

Får känslan av att gummit är mjukt och påverkas väldigt mycket av kulornas tryck upp från magasinet. Ska ta och experimentera lite med att dra gängtejp över hela gummit och inte bara den "nedre" delen.

futuremind

Inlägg av futuremind »

guarders silikon gummi beställt ska testas ordentligt på nästa spel:)

M.V.H Alexander
M.V.H Alexander

Jackjaevel

Inlägg av Jackjaevel »

Har alltid haft bra resultat med guarders silikon! Ska jag köpa gummi är det guarders jag köper uteslutet, både i bolt, spr och vanliga karbiner. Har iof haft problem en gång, det var i en ca mp5 och -22 grader (ungefär) och då fick jag köra lättare kulor och mindre hop.

Skriv svar