Import från Fire-support.UK eller ehobby?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
GoXi

Import från Fire-support.UK eller ehobby?

Inlägg av GoXi »

Hej!
Jag är relativt ny när det gäller airsoft. Jag har kolla runt ganska mycket och vet nu nästan helt säkert vad jag vill ha. Har däremot lite frågor till er mer erfarna om denna butik från england är bra eller något att lite på? http://www.fire-support.co.uk/

Jag undrar även om det tillkommer någon annan kostnad på varan förutom frakten? Det står att det är 20% VAT inkluderat i slutsumman med fraktkostnaden. Men kommer dom lägga på någroa mer procent i moms när varan anländer sverige?

Tänkte nämnligen beställa en ICS m4 CXP 15 (ics-125) utav dom men vill inte göra det ifall pris skillnaden är för liten jämfört med från en ÅF i sverige.

eller!

Så kan jag beställa från http://shop.ehobbyasia.com/ vilket jag hört ska vara rätt okej, men jag har hört att dom kan krångla ifall man beställt och dom inte har något i lager, har mejlat dom och frågat men verkar inte få något svar. Dom använder express service (UPS)? men nu till problemet med frakt ända fram till dörr, om jag som beställt inte är hemma just när dom knackar på men någon annan är det, kan han/hon ta emot packetet åt mig eller måste jag vara där och visa leg osv.? om man missar tillfället vad händer då? kan man boka ny tid att dom ska komma vid ett annat tillfälle om sisådär 1vecka som ett exempel? Har jag räknat rätt är detta alternativet billigare men kanske mer av en chansning eftersom det verkar som om att man inte kan få tag på dem via mejl :?

Nu blev det väldigt mycket text och jag kanske spårade ifrån ämnet eller att tråden helt enkelt ligger i fel avdelning av forumet, om detta är fallet så får mod mer än gärna flytta till dess rätta plats :)

/GoXi

Le Gradovic

Re: Import från Fire-support.UK eller ehobby?

Inlägg av Le Gradovic »

EU är bl.a. en tullunion. Alla köp inom EU går in i Sverige obeskattat. För köp utanför EU erläggs moms och tullavgift.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

kreator

Inlägg av kreator »

Nej det läggs inte på något mer, UK = EU = Noll moms/tull. Great shit!

Firesupport är seriösa.

UPS är rövhål, googla!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Whopper

Inlägg av Whopper »

Jag tyckte posten var dyra med 100kr avgift ex moms för tullbehandlingen, men USPS tog 150kr ex moms sist jag beställde. Försöker hålla mig inom EU nu, noll moms och tull ftw :)

GoXi

Inlägg av GoXi »

Okej! Tack för snabba svar :)

Får nog hålla mig inom EU då så jag slipper krångel osv.

Schultz

Inlägg av Schultz »

Om du inte är hemma när UPS kommer förb så kommer du få en s.k. infonotice. Med den kan du t ex ändra adress eller göra andra justeringar, och gör du ingenting kommer de försöka leverera nästa dag igen. Fullmakter går väl också, men jag har själv aldrig behövt använda det.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

gsa bengan

Inlägg av gsa bengan »

Om du vill ha tips på en svensk återförsäljare så har du en länk här.

http://malmoairsoft.se/produkt/CXP08-Concept-Rifle

Har den själv och har använt i några år nu.

Gwlyddyn

Inlägg av Gwlyddyn »

Det finns minst två begagnade till salu på forumet.

Just sayin'. :)

Prospero

Inlägg av Prospero »

Ok ensak du skall då veta om Ics är att alla olika typer av ris ras handtag etc är unika för Ics dvs det blir svårt för dig att förändra om du önskar... Om du gillar bössan som den är och bara vill lägga på lite riktmedel lampor etc så är det bara att köra...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Prospero

Inlägg av Prospero »

Ok ensak du skall då veta om Ics är att alla olika typer av ris ras handtag etc är unika för Ics dvs det blir svårt för dig att förändra om du önskar... Om du gillar bössan som den är och bara vill lägga på lite riktmedel lampor etc så är det bara att köra...
Signing of...
Fritte "PROSPERO"
Seal Team : Zero

-För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras!-

~Marcus Porcius Cato maior~

Skriv svar