SSG/SIG - SOG

Collins

Re: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Collins »

Mina tankar om bild nr2:

Pistolgreppet är inte ihåligt, det ska det väl vara på en RS G36, sedan så ser det mer ut som om det är en bluegun som är sprayad svart. Kika även på pistolen som ser ut att vara en orange "bluegun" som också har varit sprayad svart. Man ser ju den orangea och blåa färgen kika fram på vapnens "slitytor".

Men blå färg på ett svart vapen känns mer "svenskt" med anledning av blått=övnings mtrl

Ulvhedin

Inlägg av Ulvhedin »

Finns som jag ser det aldrig ngn anledning att färga blueguns motsv. De FX-vapen som jag jobbar med har kolvplattor och handskydd sprayade blått.

Ang. den orangefärgade pistolen så tror jag att den egentligen är "dunstad" sand och att det är skenet från den röda facklan som ger effekten, kolla på de vita partierna på CAT:en så ser du vad jag menar.
"Ingen vill slå någon som redan ligger ner o grinar!"

Mina affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=14423

Collins

Inlägg av Collins »

Men om pistolen varit målad med tan färg så borde ju då slitytorna på greppet och kanterna på magasinbottenplattan vara svarta och inte tan/orange som på bilden eller hur? Pistolen har ju antingen svart grund om den är riktig eller blå/orange om det är en "bluegun".

OscarPapa

Inlägg av OscarPapa »

Den blåa G36K:n som syns på bilden är en "bluegun" och inget FX vapen. Har själv använt den på K3.

The Omen

Inlägg av The Omen »

Kan berätta lite som jag fått reda på av en vän inom SOG:

HK417 har nu landat hos dessa killar, ska visst var riktigt trevlig att skjuta med...
Sedan har jag fått berättat att de får en del saker från http://www.tyrtactical.com/ tex plate-carrier.
Men som med alla SF, så brukar de köpa eget för att få det som de vill ha det själv.

Vandalen

Inlägg av Vandalen »

Bild
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

jofly1

Inlägg av jofly1 »

Tittat lite på bilderna, någon som lyckats identifiera vad för typ av handskar som används eller som personligen sett dem använda något par

Stjärnsoldat

Re: Sv: SSG/SIG - SOG

Inlägg av Stjärnsoldat »

Fast de fick väl inte heta SOG för att jänkarna hade det redan... vad jag hört av folk i försvaret iaf. Inte hundra dock (dryghetsstafetten fortsätter lol)

Edit: Jaha då fixade det sig med det ändå..ser man!
Senast redigerad av 1 Stjärnsoldat, redigerad totalt 0 gånger.
ГРУ 13 СПЕЦНАЗ
"We can't afford to have the Russian's leading the field in the paranormal."

Mina affärsredovisningar: https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... 121&t=9052

Färnström

Inlägg av Färnström »

de heter SOG, Särskilda operationsgruppen, sammanslagningen av SSG (särskilda skyddsgruppen) och SIG (Särskilda inhämtningsgruppen).

så SOG är den korrekta benämningen på dem.

http://sv.wikipedia.org/wiki/S%C3%A4rsk ... onsgruppen
I don't know how World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones - Albert Einstein

jofly1

Inlägg av jofly1 »

Såg i det nya youtube specialförband klippet att minst 2 operatörer kör med TT MAV, funderar därför på att skaffa en TT MAV eller en snigel design gördel, någon som sett eller vet om snigel gördel används.

Skriv svar