Riksdagsmotion om orangeflamdämpare

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Byggan

Riksdagsmotion om orangeflamdämpare

Inlägg av Byggan »

Tydligen så har nån Miljöpartist lagt en motion i riksdagen om att det ska bli lag på orange flamdämpare på Soft Air Guns Aka Airsoftvapen. Jag har mejlat nöten och sagt min mening i det hela men jag rekommenderar er alla att göra det samma! Jag bifogar länken till motionen och mejladressen till miljönissen.

http://www.airsoft.nu/nyheter/2013/01/1 ... softvapen/

mats.pertoft@riksdagen.se

Mejla in era synpunkter! Jag glömde min bästa: att om alla airsoftvapen får orange flamdämpare, hur hindrar det kriminella från att färga sina äkta vapen till orange flamdämpare för att få överläge mot polisen??

Mitt mejl:
Hej Mats!

Läste att du lagt en motion i riksdagen om att alla airsoftvapen ska ha orange pipa(flamdämpare) för att vapnen kan misstolkas som äkta när kriminella utför sina våldsdåd.
Jag måste först säga att jag förstår din vinkel på det hela, men tror du ärlig talat att tvinga oss vanliga och ärliga airsoftspelare att köra med orange pipa kommer att minska våldsdåden?
Om en kriminell har lagt upp en plan på att råna t.ex en guldbutik; med tillvägagångssätt, flyktplan och pengatvätt, tror du inte att den personen ifråga är tillräckligt smart för måla toppen på ett airsoftvapen svart istället för orange(?!) då är du så jävla långt bakom flötet att inte änns kustbevakningen kan rädda dig.
Din patetiska motion du lagt lägger tyvärr ytterligare ett löjets skimmer över er rikspolitiker som tror att kriminella är grottmänniskor som inte fattar att det finns färg man kan använda. Allt ni gör är att förstöra för oss ärliga Airsoftare som försöker köra så realistiskt vi kan på våra spel. Din lag kommer med all sannolikhet att gå igenom då ni i riksdagen inte har någon kontakt med fotfolket och oss vanliga hederliga människor.
Din lag kommer dock inte ha någon effekt på dom kriminella som förstör, rånar och blir dödade pga och med attrapper av vanliga vapen. Kriminella vet va 1+1 blir dom är inte dumma bönder från Södertälje.
Som sagt, jag förstår ditt tänk, men du är helt ute och cyklar.

"life finds a way" -våldsdåden kommer inte att minska för att ni bestämmer att man ska ha orange flamdämpare. Det är ju bara naivt och korkat att tro. Prata med Airsoftföreningarna i sverige och sen kom med något konstruktivt!

Det va mitt mejl till honom.

Mejlbomba FFS!!
"If i'm gonna get my balls blown of for a word? My word is poontang" -Animal Mother Full Metal Jacket

Blåbär

Re: Riksdagsmotion om orangeflamdämpare

Inlägg av Blåbär »

I don't need to "get a life". I'm a gamer, I have lots of lives

Låst