Standard mått till en L96 är väll 499mm?
När det gäller prec. pipor kan du hitta dessa nästan vart som helst, och alla som säljer Trim/uppgraderingar har dessa.
Kika runt på olika sidor, tex. frysen eller strikerairsoft så kommer du nog hitta det du söker, använd Google, det kommer spara dig en massa tid
När det gäller om det är skillnad på 6.01 eller 6.03 kan jag inte svara, då jag tyvärr ej har egna erfarenheter, men har hört både positivt och negativt och bägge. Sen att det är mycket bättre med en prec. pipa än en standard kan nog de flesta vittna om, sen hur bra det är beror nog mer på vapen till vapen, för mig gjorde det en gigantisk skillnad, då kör jag fortfarande med en 6,03 pipa.
Gummin är det Hop gummi du tänker på då? Då är det beroende på vad du har för tryck i bössan som avgör om du skall ha ett annat gummi, men om jag inte minns fel så ju högre FPS desto hårdare gummi, men är bössan standard fungerar det ypperligt med ett mjukt.
Hoppas att jag hjälpte dig lite, annars kommer det nog in någon kunnigare och hjälper till

Jag var luspank, sen blev jag singel och började med Airsoft... ^^