Har en Scar L CB som som jag fick nyligen skulle provskjuta den och då efter ca halva magasinet så läcker gasen ut.
Någon som har några ideer om vad de kan vara som dummar sig
WE scar L Läcka efter halva magasinet
-
Re: WE scar L Läcka efter halva magasinet
Om du sköt ute nu vinter tid så är det mest troligt att det va för kallt för att det ska funka med gas bössa.
sköt inne i källaren efter att magasinen legat inne borde inte vara de
Kolla så att allting löper smidigt. Friktion brukar vara problemet vid sådana här tillfällen. Slutstycket orkar inte dra tillbaka hanen och den fortsätter att trycka på magasinet tills all gas åker ut.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch
Fyller du magasinen korrekt?
Det är co2 så det finns inte att göra fel på
12 januari 2013, 18:44:
Fråga MiqaFox
har du några förslag på hur jag minskar friktionen för jag tror du har rätt. Har smörj upp de lite men det går nog fortfarande trögt
12 januari 2013, 18:44:
Fråga MiqaFox
har du några förslag på hur jag minskar friktionen för jag tror du har rätt. Har smörj upp de lite men det går nog fortfarande trögt
Om magasinet fortsätter läcka när du tar ur det ur bössan så kan det säkert vara dåliga/slitna/torra oringar i magasinet. I den bästa miljön så håller det tätt men när du har skjutit några skott har allting kylts ner och håller inte tätt. Ta isär magasinet och kolla packningar/oringar och smörj upp!
Ibland har WE nozzlarna tendensen att vara lite breda, om du tar ut bolten ur bössan och tittar uppifrån så har du två falsar...en på var sida. Ta ett sandpapper och putsa ner dom lite
Är det inte det så PM:a så ska vi nog reda ut ditt problem.
Magne

Magne