Co2 vs Gas

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Snöhäst

Re: Co2 vs Gas

Inlägg av Snöhäst »

@BlackguyL

Jag antog att du ville ha ett så billigt vapen som möjligt, då folk säger att du ska spara 1 tusen o köpa ett annat som håller någorlunda kvalle, men envisas fortfarande med att länka vapen för under 1 tusen. (Då syftar jag inte på pistoler, har för mig att man kunde köpa en we glock från striker för under 1 tusen innan)

Antog att du är under 18 för du inte skrivit i din ålder, skulle inte hjälpt om du skrev in de "fake" i heller för den delen. Tog mest förgivet att du var under 18 på din envishet. Trotsåldern.

Som sagt, tycker en gas pistol är ganska bra att börja med, hade själv en co2 pistol innan... Aldrig igen, jävla skrammel med tuber i spawn osv. Ibland kom de dessutom lite snett i magasinet... O tömde hela skiten. Hade aldrig dessa problemen med gas...
De svider när jag kissar.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Jag tycker att vi lägger ner den delen av diskussionen som rör irritation över att OP inte vill lägga tillräckligt med pengar på vapen och hans ålder. Det är OT och tillför inget. Det kommer alltid att finnas folk som inte tar åt sig av råd de får men det är frivilligt på båda hållen och man har rätt att göra sina egna misstag.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

ohman

Inlägg av ohman »

Har en CZ-75D Compact Co2 med blowback vilken jag köpte här på forumet, efter ett litet missöde med manteln som var lätt fixat så fungerar den bra och jag har varit nöjd med den hittills. Jag tycker Co2 är rätt bekvämt då de små flaskorna är enkla att förvara och jag har hittills inte haft några problem med läckage i något av magasinen.

Blowback är mer eller mindre ett måste på en Co2-pistol vad det verkar, har i alla fall inte sett någon utan blowback som inte skjuter vansinnigt hårt (du vill ha en som gör kring eller strax under 100 m/s för att slippa säkerhetsavstånd).

I övrigt håller jag med de tidigare, det är bättre att vänta tills du har råd att köpa ett bra vapen istället för att köpa något som du måste byta ut nästan på en gång. Det finns en hel del trevliga pistoler kring tusenlappen, och det är värt att köpa en av dem framför någon för 500:- Om du vill komma undan billigt kolla istället upp en AEP i så fall, de brukar du kunna hitta för under 500:- och de fungerar året runt samt kommer ofta med helauto alternativ om du tycker det verkar roligt :) Exempel: http://gunfire.pl/product-eng-115218927 ... plica.html
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Eller så kan man ju alltid köpa beggat. det har ju funkat i alla tider. du kan få en bra beggad pistol för 500-700!
I reject your reality and substitute my own!

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Aja blir inte vapen på ett tag ändå för har beställt lite dpm kläder ifrån garderoben, hoppas på att dem anländer imorgon!

Förresten, hur är det med import/tull om man ska beställa ifrån polen, gällande co2/gas?

Namboy

Inlägg av Namboy »

Co2 är okej, gas är ej. :)
Tull behöver du inte tänka på då det bara förekommer vid handel utanför EU.
"We're surrounded. That simplifies things."

Eadcruzher

Inlägg av Eadcruzher »

Tullavgift behöver du inte tänka på inom EU, däremot så kommer fortfarande tullen kolla paketet.
Happiness is a delusion of the weak.

Affärsredovisningar

Frantiic

Inlägg av Frantiic »

Och gas är fortf olagligt.
I reject your reality and substitute my own!

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Ta bort.
Senast redigerad av 1 blackguyL, redigerad totalt 0 gånger.

MRV

Inlägg av MRV »

Då ditt inlägg är OT på din egna tråd bör du lägga upp det i din andra tråd eftersom den varken handlar om gas eller co2.

Skriv svar