Bästa Glock 18C GBB?

GBB (Gas Blowback), gasdrivna pistoler. Även andra sorters pistoler diskuteras här.
marQs

Bästa Glock 18C GBB?

Inlägg av marQs »

Jag behöver en ny Glock 18C GBB.

Jag har tidigare haft 4st KSC/KWA (helplast) och alla har gått sönder på något sätt...
Rätt så ofta låser de sig när man skjuter auto och blåser all gas, eller något annat olämpligt just när man behöver dem som mest..

Så nu har jag lessnat och vill ha en som håller. Priset spelar mindre roll i sammanhanget, bara den inte är enormt dyr. Det viktiga är att den håller länge och skjuter bra/stabilt även på auto.
Jag vill dock helst kunna använda mina gamla (KSC) magasin till den (har 5-6st). Kan jag inte det är det ett klart minus.

Vad jag förstår kan jag inte göra det till WE, och den verkar inte heller helt stabil, så den är nog inte så intressant.

Vad är ASG för Glock? Passar mina magasin till den? Är den bra?
Den verkar gå att köpa i Sverige för 1290:-,vilket var billigt.

Eller fungerar faktiskt KWA med metallmantel bra nu för tiden?
Den verkar gå att köpa för 2100:- på ett ställe, finns den billigare?

Vilken annan modell bör jag kolla på istället?

Länkar till återförsäljare, helst i Sverige, uppskattas (om det är okej? ).

Packe

Re: Bästa Glock 18C GBB?

Inlägg av Packe »

ASG är KWA

För mig funkar min ASG 23F (lilla 18C) skitbra

Dock så har en liten pinne på baksidan lätt att lossna vilket leder till att den inte kan skjuta singel, men håll koll på pinnen så kommer den funka bra.

Men absolut bäst är Marui med metalmantel.
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Lazt

Inlägg av Lazt »

Jag skulle säga enbart TM's glock 18c, KWA tycker jag är lite b för man måste dra bak manteln för att byta eldläge, annars har jag kört på en sån i några år innan TM's kom och den funkade väl bra annars, blir lite sliten i mekaniken med tiden bara, får se hur TM håller sig.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

marQs

Inlägg av marQs »

Men det enda problemet med TM är då att inte magasinen passar och då blir det lite dyrare.

Då får det kanske blir en till KWA/ASG ändå, men den varianten med metallmantel.

För det finns ingen kinaklon som är bättre kvalitet än "originalen" nu för tiden?

Var köper jag förresten en AGS billigast just nu, det ställe jag hittade som tog 1290 i Sverige hade slut i lager...

kreator

Inlägg av kreator »

Jag har haft en drös uppade KSC Glockar (metallmantel, hi-flow valve, förstärkta fjädrar, precpipa, bättre hoppgummi).
Helt underbara pistoler!
Mest realistiska också.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Skriv svar