Måla eller Icke Måla det är frågan

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Xelley

Re: Måla eller Icke Måla det är frågan

Inlägg av Xelley »

Ohman jag älskar den där lackeringen. Så jävla vacker =)
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Le Gradovic

Inlägg av Le Gradovic »

larseriklindstrom: Nej nu jävlar! Du skall dyrka min 416, inget annat kommer på fråga! ;)
Nej men jag håller helt klart med dig, anledningen till att jag inte går på och slipar är att det mer än ofta ser för medvetet ut, istället låter jag den slitas ner och därmed berätta sin egen historia. Brukar anse att ett nymålat vapen är den verkliga målarduken, där varje repa och skavank skänker karaktär till bössan. Alla mina bössor är målade vid något tillfälle. och min äldsta M4 är sliten i paritet med Hammers PTW.

Förlagan för min målning var bössan som användes på omslagsbilden till No Easy Day, mao den här:
Bild

Min bild togs när bössan inte ens var helt färdigmålad, har tillfört de mörkbruna små detaljerna i AOR1 sen dess, och tillfört en sju helvetes massa skav!
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

kreator

Inlägg av kreator »

Klart bössan ska ha lite färg! Tunnt lager med mörkgrått och dassbrunt ser förjävla fint ut! Självklart anarkistiskt applicerat, skevt och jävligt! Ut på en bergsknall och åk lite downhill på bössan!
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Whopper

Inlägg av Whopper »

Allt som ger en fördel är ok enligt mig, soldater målar ju sina bössor nu för tiden för att smälta in bättre. Om det är estetiskt snyggt eller inte tycker inte jag spelar någon roll så länge det fungerar. Plus om det är snyggt dock. Är inte nåt jätte fan av ak5c men är inte den grön för att funka bättre här?
Om det var på riktigt skulle jag skita fullständigt i hur bössan var målad och allt som skulle öka mina chanser skulle jag använda mig av. Men nu menar jag camo och inte slitage måla.

Sleipnerm73

Inlägg av Sleipnerm73 »

Le Gradovic skrev:Tycker det beror helt på vad för bössa det handlar om...
En G36'a med M4-Kolv/Mag.

Funderade ett tag på att bara lacka "kroppen" (monteras av rails, maska magwell,pipa och pistolgrepp) eller snarare montera ner den ;) och låta alla addons (Lampa och framtida rödpunktssikte) vara svarta.

Edit lite förklarande text.
Blanda inte ihop min personlighet och min attityd. Min personlighet beror på mig och min attityd beror på dig ;)

zonee123

Inlägg av zonee123 »

så länge du gör de bra så är de bara att köra på. men var noggrann med vart du målar.

rike

Inlägg av rike »

Jag rekommenderar dig att kolla över så många bilder du kan på målade vapen och välja en stil att måla efter som DU gillar. Det är trotts allt du som skall spela och trivas med vapnet efter målningen.

Funderar du på att sälja vapnet inom en snar framtiden så skall du inte måla...

Sleipnerm73

Inlägg av Sleipnerm73 »

Sälja???? är du tokig. Man kan ju inte sälja sin första bössa... Den kommer gå i arv :D
Skämt o sido, jag e lite av en ekorre så jag kommer nog inte sälja den.
Blanda inte ihop min personlighet och min attityd. Min personlighet beror på mig och min attityd beror på dig ;)

ohman

Inlägg av ohman »

Det bästa är att montera isär den helt och hållet innan du målar, då får du inga missöden med färg på ställen du inte vill ha, samt att det blir lättare att maskera om du planerar att göra det. Sen huruvida du vill måla rails och dylikt är helt och hållet upp din egen smak :)

Ett tips kan vara att använda pimpmygun för att testa olika kombinationer på vad du vill måla innan du sätter igång i verkligheten.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

G-Enis

Inlägg av G-Enis »

Jag tycker det är jävligt fresh att bara måla några av en bössas delar. T.ex stock, pistolgrepp och tillbehören (typ peq, foregrip osv.).
Och om man tar bort färg från en målad bössa kan färgresterna vara snygga!

Skriv svar