Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?
Re: Hur mycket pengar har ni lagt på eran utrustning?
Som en liten följdfråga, hur många är så ordentliga att de verkligen har försäkring som täcker ev förlust? Själv rätt osäker på att min gäller nämligen 

Min hemförsäkring täcker allt som jag innanför hemmets dörrar och bössorna samt utrustningen är i lägenheten för det finns inte en chans att jag skulle ha dem i något förråd 

Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Beror på hemförsäkring.Butcher82 skrev:Min hemförsäkring täcker allt som jag innanför hemmets dörrar och bössorna samt utrustningen är i lägenheten för det finns inte en chans att jag skulle ha dem i något förråd
Värde på lösöre, huruvida det är stöldbegärligt osv spelar in. Att man har en hemförsäkring för lösöre > 150k är ingen garanti för att den täcker just hobbymaterielen.
Min hemförsäkring täcker tex inte förlust på tex spel eller dyl då det räknas som stöldbegärligt gods och därmed kräver extra försäkring när det lämnar hemmet.
Då det faktiskt är en hel del som släpar med sig grejer för tiotusentals kronor på spel så kan försäkring vara värt att kolla så man har en heltäckande och giltig. Även om jag själv inte har jätte dyr gear så skulle tex ett inbrott i bilen när man käkar lunch på väg till spel göra ett rejält hål i plånboken.
För min nuvarande speluppsättning med gear, vapen och övrig utrustning så ca: hälften av herr hammarskalle 
Totalt så vill jag inte ens börja räkna...
Bara mina samlarknivar/knogjärn/etc. ligger på säkert 10k...

Totalt så vill jag inte ens börja räkna...
Bara mina samlarknivar/knogjärn/etc. ligger på säkert 10k...
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
"Pain is temporary, chicks dig scars"
Var ska man söka jobb för att ha råd med det där?
Jag la någon tusenlapp eller två i månaden förut men nu läggs allt på hög. Kontaktinsatsen på en bra lägenhet inom civilisationen är ju som sagt ett par riksdaler, samt bilen som är ganska körglad. Åka snowboard kostar en jäkla massa pengar också.
Men... ja någonstans 30-35-tusen finns det säkert prylar för. Då räknar jag inte med sånt jag fått gratis genom tävlingar osv. Gratisprylarna (pistoler, väskor mm) är i butikspris ca 5000.

Jag la någon tusenlapp eller två i månaden förut men nu läggs allt på hög. Kontaktinsatsen på en bra lägenhet inom civilisationen är ju som sagt ett par riksdaler, samt bilen som är ganska körglad. Åka snowboard kostar en jäkla massa pengar också.
Men... ja någonstans 30-35-tusen finns det säkert prylar för. Då räknar jag inte med sånt jag fått gratis genom tävlingar osv. Gratisprylarna (pistoler, väskor mm) är i butikspris ca 5000.
Det värsta är att kombinera Airsoft med Motorhobby, mycket skitjobb, mycket övertid. Uh.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned
Varför får jag känslan att det är en riktigt, riktigt dålig idé att sparka in dörren i ditt mobförråd? Tankarna för mig till obehagliga försåtmineringar och ev. baseballträ...Hammerhead skrev:... dessutom är jag väl förtrogen med juridiken kring hemfridsbrott och nödvärn.
Ber om ursäkt för OT.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
-
^what he Said^ (en post över ministry, quote funkar inte bra på luren:/)
Har väl lagt en 20k ungefär sen i april i år men har börjat stanna av lite nu när man har lite man gillar att spela med, och plånboken gillar ju inte hojjen och AirsoftxD
Har väl lagt en 20k ungefär sen i april i år men har börjat stanna av lite nu när man har lite man gillar att spela med, och plånboken gillar ju inte hojjen och AirsoftxD
"I do not agree with you're oppinions, but i'll die for you're right to speak them"
"Carpe Noctum"
affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=12909
"Carpe Noctum"
affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=12909
-
Inte nära Hammers summor, men det senaste lär det väl handla om än 40-50 i nylon, 20-30 i NODs och hjälmkrams, runt 25 (I keep a bare minimum) i bössor. Obehagligt när man tänker på det.
The Ammunition Magician
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia
-
Ptja, runt 20k.
Britterna har så billiga saker att man bara skrattar av lycka!
Britterna har så billiga saker att man bara skrattar av lycka!
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them
QoT - Never there, always expected!
and in the morning,
We will remember them
QoT - Never there, always expected!