Helt ny till denna hobby

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Snöhäst

Re: Helt ny till denna hobby

Inlägg av Snöhäst »

Tycker många har skrivit att du borde spara en tusing till o köpa en well l96 istället... men du envisas med att länka skräp bössor. De var så jag menade med fakta.

Angående hur mycke du får för några tusenlappar så är de mer än 2-3 tusen som du kanske tänker. Tror du måste lägga ut minns 20 tusen om du nu vill få till en bössa o då räknar jag med tiden o allt du lägger ner på den. Annars runt 10 tusen har du en ganska bra prickskytte bössa, om du bygger bössan själv. Men räkna med blod, svett o bajs. :lol:
De svider när jag kissar.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Jag menar, är det någon gång du bör spara pengar så är det nu. Det är inte direkt säsong för airsoft (självklart spelar folk på vintern också, men inte i samma utsträckning som på sommaren) och då borde du försöka spara ihop pengar så att du är redo till sommaren. Anledningen till att folk tipsar dig om well l96 är att den är beprövad och håller längre än det övriga skräpet du länkar till. Vi vet att bössorna kommer att rasa ihop när du trycker i din 550fps fjäder, det är därför vi avråder dig till vissa modeller. BAR-10, WELL L96, är bra och billigt. Dom behöver uppgraderas för att du ska få ut fördelen med sniper rollen, men det finns mängder med delar till dom och är som sagt beprövade.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

dariantel

Inlägg av dariantel »

Met lite tur skulle jag nog räkna på 50 meters avstånd för bussa direkt ur kartong.
Detta är samma längd som många AEG kan göra dessutom.

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Nixon skrev:Kanske. Tungt trim, uppemot 200m/s, med perfekt gummi och bästa precpipan kanske. Halvfigur på 80 m är långt för de flesta. Lite vind, lite sly, sedan är 80 m ett svårt skott plötsligt. Men duktiga mekaniker kan lägga ofantliga mängder tid för att få sin sniper att gå perfekt. Att som nybörjare tro sig kunna uppnå maxresultat för några tusenlappar är nog naivt, tyvärr. Mycket pengar, mycket tid, mycket arbete, en del hjälp, raseriutbrott och en del erfarenhet kan leda fram till drömsnipern.
Då kan ju en sniper inte nå så pass mycket längre än en AEG, om 80meter är svårt även med det bästa av allt?

Schultz

Inlägg av Schultz »

Räckvidd är en sak, men pricksäkerhet en annan.
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Titan

Inlägg av Titan »

Kanske dags att säga vad ingen sagt hitils:
Gå och läs forumet som handlar om Sniper-bössor. Från vad du skriver, så verkar du inte tittat alls i den kategorin...
Det mesta du frågar, står där + en massa annat, samt hur du får en BRA bössa för 3500 kr.
§2 Innan du postar
Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad av någon annan.
Vi tar för givet att du är 18+. Regga dig för Airsoftbörsen och titta på bössorna som ligger där. Det brukar ofta vara en komplett lista på alla interna uppgraderinga. Då får du lite mer känsla för vad som behövs.
Om du inte har mer än 750-1000 kr att lägga, så har du hamnat fel. Spara lite till/jobba extra.

[/bitchmode]
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

dariantel

Inlägg av dariantel »

blackguyL skrev:
Då kan ju en sniper inte nå så pass mycket längre än en AEG, om 80meter är svårt även med det bästa av allt?

Det stämmer. Utan många tusenlappar extra når du sällan särskilt mycket längre med en sniper än en AEG

dariantel

Inlägg av dariantel »

Dubbelpost sorry

blackguyL

Inlägg av blackguyL »

Någon som har bra/dålig erfarenhet av den här pickan http://www.rodastjarnan.com/airsoft/asg ... -gnb-18584 ?

dariantel

Inlägg av dariantel »

på tok för stark. En pistol vill man ha absolut max 5 meters säk avstånd på. Det är ett närstridsvapen.
alltså skall du hålla dig till en pistol som gör under 1,34 joule eller under 115 m/s.
Helst vill du ha under 100 m/s och under 0,99 joule för då har du inget säk avstånd alls.

(Och då utgår jag ifrån VSAF tabellen som många kör med)

http://www.vapenbutiken.com/?p=4&id=13497

kolla denna länk. om du vill hitta något billigt men få mycket. Hela bössan är endast i plast. Tom kuggarna, men efter att ha sett en test video så tror jag ändå den fungerar för nybörjare som inte vill vänta på lite bättre budget.

Skriv svar