Bada med din setup? Tillbehören gör badaren

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Wiggen

Inlägg av Wiggen »

Varför skulle man ge sig in på sånna tokiga upptåg?
SVAR: Nu är det sommar så nu jävlar ska här badas!

Om man siktar in sig på SEALS eller marines så är det ganska självklart att man kan vattentesta sin setup, men vad borde man kränga på sig och vad ska man undvika?

Kitlist:
Crye combat shirt & pants AOR1
Riggers belt
Magnum elite
Blackhawk Serpa(p226)
ACM battle belt
Pantac chestrig
-T&t pouch
-3x m4 shingle
-2x frag pouch
-mbitr pouch
-utility pouch
Repro ops core fast(utan godis)

vanilla m4(i plastpåse utan luft i för testsyfte)
KJW p226

Första intryck:
Den lätta setupen fungerar bra då man är ganska rörlig och den inte suger i sig allt för mycket vatten.

Efter 5 minuter:
Det börjar bli ganska tugnt och bössan är otymplig som f*n, men med lite vattenakrobatik kan man hålla sig bekvämt på rygg.

Slutsats:
Vatten gör saker tyngre, MYCKET tyngre, så less is more skulle jag säga.
Vad skulle då ha gjort mitt lilla äventyr lättare, en swimmers bladder till chestriggen skulle inte ha suttit helt fel, samt ett par simfötter hade nog gjort livet lättare.

Ledsen för avsaknad av bilder, kommer vid nästa tillfälle
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Thinker

Re: Bada med din setup? Tillbehören gör badaren

Inlägg av Thinker »

Mina erfarenheter från att simma med ingame med utrustning:

# Byxor och skjorta går bra, men kitta ner, det är tungt och tröttande nog att simma bara med kläder. Snabbtorkande tunna saker är bäst.
# Det går bra att simma med en vanlig AEG spänd under bröstet, ger lägre profil i ytan också, skulle undvika AEG med mosfet pga dess minimala styrström, gasvapen är att föredra. I början kommer skotten efter simtur gå lustigt, men löser sig efter ett tag. Igentligen finns det tre svårigheter:
# Ögonskydd: Cyklop och snorkel trevligt när man simmar, men att byta till ögonskydd när man kommit upp ur vatten kan vara lite halvkinkigt men går. Rekommenderar att ha ögonskydd i totalt vattenförseglad påse, eller att leva med det är vatten på linsen. Använd INTE dubbelglas thermals eller nätglasögon.
# Skor/kängor: Utan speciella lösningar eller kängor att frakta med sig fungerar det att använda simfötter och skodon som kan användas helt dränkta.
# Radio och elektriska saker: Elektronik är omständigt, speciellt om man ska ha det på sig medan man simmar om det inte är helt vattentät utrustning. Finns vattentäta lådor mm, men kan vara omständigt och tar plats och tynger ner. Även kondens i slutna lådor under vatten kan bli problem om man inte tänker på det.
# Använd inte biokulor för säkerhetsskull.
# Kitta ner. Utan dykartuber osv MÅSTE man se till att det går bra att simma med och att det inte tynger ner en så det finns chans att drunkna. Kan du inte flyta med utrustningen, använd den inte. Simma inte med det fastspänt på kroppen mm, om det skulle bli nöd kan du inte snabbt få av och dumpa det. Bättre använda det i förseglad påse med rem som du har runt midjan med snabbfäste eller karbin hake och ta upp det och kitta på när du når slutpunkten. Tänk på att saker INTE ska kunna fastna i det som kan sticka upp från botten.
#Det räcker väl att ha vapen laddat och 1-2 magasin när man närmar sig land. Är det fi som väntar på en är man ändå hyggligt körd.
# Räkna med att det tar lång tid att simma relativt kort sträcka, och simma i kläder samt med släpandes utrustning är jobbigt.
# Öva och testa INNAN ni gör det ingame så ni vet ovanstående och öva i känd miljö på grunt vatten där ni kan ställa er upp, och där ni har en känd sträcka ni simmar fram och tillbaka så ni kan beräkna tidsåtgång för ett visst avstånd. Klarar ni inte simma fram och tillbaka i 30min utan vila på botten, gör det inte ingame.
# En gasuppblåst flytväst är bra att ha på sig, se bara till att det är modellen som måste lösas ut manuellt, INTE av vattenkontakt.
# Om ni simmar för att säkra landningspunkt för båtburen grupp? Få dem att ta med sig din gear till dig och simma med minimal mängd kit, helst bara i badbyxor och ett vapen.
# Service på utrustning när ni kommer hem. Räkna med skit osv letat sig in i gearbox.
This space intentionally left blank

ministry

Inlägg av ministry »

Har aldrig reflekterat mycket kring det; kan man totaldränka en aeg samt batteri utan haveri?

Tänker även på midcaps m.m som borde börja rostskadas (div. fjädrar och vidare)?

Eller lägger ni åbäket i en vattensäker säck?
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

palez

Inlägg av palez »

~The Sunshine WarriorS~
#palez aka sCatMan#

AFFÄRSREDOVISNINGAR

Wiggen

Inlägg av Wiggen »

Jag pressar ner bössan och elektronik i vattentäta påsar, skulle jag in-game behöva simma skulle jag använda sagd påse(sopsäck) som flythjälp
"I've got a bullet here with your name on it, and I'm gonna keep firing until I figure out which one it is!"
PostNord FAQ
Hjälper gärna till med dina paket/brevfrågor, tveka inte att PM:a mig.

Schh

Inlägg av Schh »

Har badat med min gear vid ett flertal ggr, dock ej ingame, bössorna klarar utan problem vattnet, tänkt dock på att vårda ordentligt efter och undvik mosfet!

Thinker

Inlägg av Thinker »

Jag simmar med bössa under magen, dvs totalt dränkt under vatten i 30-60min innan den ska användas.

En vanlig bössa har inga problem med vatten, det blir inte kortslutning och det fungerar spela med. Saltvatten är lite annan sak, bättre ledningsförmåga än sötvatten/insjövatten och mer korrosivt. Ni som tror det blir kortslutning, koppla in en multimeter och prova mäta strömmen som uppstår om ni kör ner en vanlig batterikontakt i vattnet.

Men jag skulle inte skjuta med vapnet under vatten och utan ett par sekunder för vatten rinna ut vid gearhus och pipa, just för att pistongen i cylinder osv kan gå så trögt med vatten i sig att pistongen inte går i botten mot cylinderhuvudet och matningskugghjulet kommer hinna cykla runt för nästa kula och därmed köra fast pistong mot springguide. Undvik HögROF vapen också just för detta.

Magasin osv kan bli problem med vatten i sig, allting går trögare så återigen kan hög ROF vara problem eller dåliga magasin, med standard CA 68bb i en M4 har det fungerat fint när jag gjort det. Lättare kulor kan vara fördelaktigt för minska problem med fjädern inte orkar trycka upp kulorna.

Och ja, det kan rosta, men det kan det på land också om man spelar i regn och fukt, men i skitigt vatten med slam osv är det lite jobbigare och skulle rekommendera en full service dagarna efter spel. Provade medvetet inte göra det efter en test simning utan bara ställa det i badrum och låta torka och öppnade vecka senare en gång för att kolla hur det var. Lite vitningar mm i metallen som efter fukt, men inget som verkligen krävde service. Kan ni montera isär magasin är det säkert fördelaktigt, men är det billiga magasin är det inget att bli nojig över, bara fortsätt använda. :)
This space intentionally left blank

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Glöm nu inte alla som lirar airmen/pjs´s att hoppa från flygplan med eran utrustning! viktigt att det funkar..

snälla se komentaren för vad det är, något skämtsam ..men förstår inte riktigt vitsen med att bada med gearen är ..
Senast redigerad av 1 Bloodneed, redigerad totalt 0 gånger.
CTR EP3 Championship White, nuff said

Rhino

Inlägg av Rhino »

+1 på bloodneed ;)
We strike from the shadows.

Jag är 12år, jag lovar.

Nixon

Inlägg av Nixon »

Coolt ju! Titta på ODAs bilder bara!
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Skriv svar