Spääcial Fårses imprässions: Utrustning på Milsim

Finnen

Re: Spääcial Fårses imprässions utrustning och milsim

Inlägg av Finnen »

+1 på catachan.

Beteende framför utseende går hem vilken dag som helst för mig.
Såklart innefattar detta att man har en kit som ser någorlunda korrekt ut. Rätt camo, hjälm, väst och vapen är a&o för att man ens ska kunna ID vad personen ifråga kör som (om det är ett krav på spelet dvs.) samt få fram en rätt känsla på spelet. Om spelaren ifråga sen använder rs eller repro är för mig oväsentligt då det är bara rekvisita i det stora hela.
Pallar personen ifråga sen av att stå på vakt eller OP halva dagen, marchera 2-3 mil, gå utan sömn i över ett dygn i sträck och fortfarande kunna behålla fältdisciplinen och leverera wise-cracks med glad attityd är avsevärt viktigare och mer stämningshöjande än rätt par strumpor och underställ.
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

viqs

Inlägg av viqs »

Bara för att förtydliga så ville jag förmedla till den gode müller och i allmänhet att det är viktigare hur man ser ut och vad för bild man förmedlar än vad man har för tillverkare på byxorna.
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Vandalen

Inlägg av Vandalen »

En fråga till samtliga i tråden.

Vem om någon skulle ni räkna som impressionist?

*Pelle, 21år, 65kg
Repro- aor1 combats och repro- opscore kruka
Inte rädd för att bada i lera eller marschera tills han gråter blod, enorm spelförståelse och duktig på att ta initiativ.

*Leif, 35år, 110kg muskler
Inga repros
SF-skägg som äter små barn till frukost. Vet tillverkaren av den där ashemliga knappen på baksidan av en jättehemlig ryggsäck. Lämnar spel på grund av regn.
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

Boogieman

Inlägg av Boogieman »

Dock, Finnen, tror jag att kontentan av HELA denna diskussionen varit att både gear, inställning och förmåga är viktigt. Om det ena eller andra faller bort så faller också hela bilden.
Och sen, nej, det är inte schysst att hacka på nån på grund av storlek. Det är rätt svårt att förändra sin kroppsmassa och ska ju därmed inte diskvalificera en från att lira som SF, men det är klart att en med mer RS kroppshydda ser mer RS ut?
Dock ser du nog fler smala och korta operatörer än feta(tjocka, överviktiga) SF-dudes som knappt kan gå normalt för sin storlek. Det är dem vi bör diskutera om du frågar mig. För den känslan fuckar mer än mycket annat...

Vandalen, det är, som jag skriver, mycket beroende på vad det är för repros Pelle köpt och hur han ser ut. Men spontant säger jag att jag hellre har Pelle på ett spel hos mig :)
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Westesson

Inlägg av Westesson »

Leif skulle jag säga, impressionist är enligt mig mer en samlare än spelare. Pelle är mer en milsimare.

Om man är en samlare så förstår jag att man inte gillar kopior. Tycker själv det känns bättre med riktiga saker, men man börjar bli tvungen att prioritera. För mig så är det viktigare att ha riktiga plattor och hjälm än att alla fickor är RS och kommer från FSBE2 kittet.

Edit: kanske jag som har en felaktig bild på vad som är vad. Men vad är vad?

Vandalen

Inlägg av Vandalen »

catachan skrev:impressionist är enligt mig mer en samlare än spelare. Pelle är mer en milsimare.

Det leder mig in på en annan fundering. Var drar man gränsen mellan impressions och milsim. Milsim för mig har alltid varit att eftersträva realism både i impressions och känsla, det har liksom inte riktigt varit för alla.

Men idag så kastas genren milsim runt väldigt mycket.
När får man kalla ett milsim för just ett milsim?
Räcker det med att det är fysiskt och psykiskt jobbigt eller krävs det hårda gearkrav och en djupgående story?

Jag skulle säga det sistnämnda. Allt annat är bara ett slags tuffare och längre speedball.
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

hiro

Inlägg av hiro »

Nu heter ju tråden "och milsim". Jag tycker inte man kan lyfta ut utrustning helt ur milsimaspekten, och skulle personligen se att ens presterande är en väldigt mycket viktigare del än utrustning.

Å andra sidan så är det inte så jäkla svårt att få till en bra look på det man försöker eftersträva, och klarar man det inte får man väl be om hjälp. Reprogrejjer eller RS, skita ner och patinera grejjerna, så att det ser ut att ha använts, så ser man inte så jäkla stor skillnad.

kreator

Inlägg av kreator »

catachan:
Nej, det gör dig inte "RS" att du varit med svenska "armen ner till affe". Det ger 0 poäng att "skryta" om detta.

Jag är ingen mobbare och jag är mycket väl medeveten om att man inte kan påverka sin längd samt sina fysiska attribut alltför mycket.
Detta är självklart inget krav heller, dock så tycker jag personligen att det ser lite "trattigt" ut.
Antar att detta är ganska OT så jag garderar mig för detta genom att vifta med min lilla vita flagga.
Senast redigerad av 1 kreator, redigerad totalt 0 gånger.
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

MaYAte

Inlägg av MaYAte »

Hammerhead: Alla har inte råd att stoppa rätt saker i sin varukorg, alla har inte hur mycket pengar som
helst att slänga omkring sig på sin hobby...ska alla dessa personer bli exkluderade från milsim för de...?

tycker hela det tänket e lite bakåtsträvande...vill inte folk i denna hobbyn att fler ska hitta ett sug för att spela
airsoft, vara med på milsim och så vidare...?

Självklart så menar jag inte att man kan dyka upp hur som helst om man ska spela en viss roll/förband,
men nån måtta får de väll ändå vara...? ska alla ha rätt tält, sovsäckar, underställ, ryggsäckar och all annan
kringutrustning...? alla har som sagt inte råd...

så länge man har hyfsade repros som representerar den roll man ska vara så tycker inte jag att folk ska vara
så känsliga...då kan man lika gärna bli militär på riktigt så blir allt RS, inklusive kulorna som du eventuellt får mot dig...

jag hade funderingar på att börja testa på milsim nästa år men känns inte som att de e värt om de ska va sånt jävla liv
om allt...å de e ju hemskt trist för då för jag hålla mig till småspel istället...kanske e ensam om att känna så bland alla
nybörjare här vad vet jag...? känns ju inge kul att åka på spel och så stör sig folk på en för att man inte har rätt
ryggsäck att ha sin gear i t.ex...

men som jag skrev ovan så självklart så finns det ju gränser för vad som kan anses som ok, men den gränsen verkar
sitta vääääldig högt hos vissa...dom spelare som har sånna krav på sina medspelare kan väll skapa spel ihop då med mer seriösa
gearkrav men jag tycker inte att det ska influera hela milsim scenen, skadar nog bara hobbyn i längden...

vem säger att han som hade sisådär gear förra året inte har fått ett stort intresse för milsim och självmant väljer
att steppa upp sitt game år för år t.ex...? men om kraven är väldigt strikt satta från början tror jag man kanske
tappar många som skulle åkt annars och efter upplevelsen och alla inspiration från alla er som faktiskt har en
sjukt tajt gear skulle komma tillbaka och visa att han banne mig åxå kan...

bara mina 50 cents...

DaToolBox

Inlägg av DaToolBox »

Ett klockrent svar där @MaYAte, Jag är själv en gröngöling inom denna sporten men kan inte annat hålla med i det du säger.
Men med den inställningen samt attityden vissa har så förstår man också varför sporten inte är större än vad den är i sverige.
( Inga namn nämnda, Men har på den korta tiden som jag varit här på forumet råkat ut för väldigt tråkiga attityder hos vissa medlemmar! )

Glöm inte att alla har vi börjat på noll och ingenting...

Många blir nog avskräckta då dom får uppfattningen att dom måste investera 30-40k för att överhuvud taget få komma på ett spel, Samt ha en viss kroppshydda m.m.
Känns som att man glömmer bort att det ska vara kul och inte på så stort blodigt allvar hela tiden
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

Skriv svar