Problem med M4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Paxz

Re: Problem med M4

Inlägg av Paxz »

Det som förbryllar mig är att problemet endast finns på semi och att det lägger av först efter ett par skott. Jag vet att jag haft samma problem själv en gång i tiden, men jag minns inte vad jag gjorde för att fixa det. Lösningen fanns sparad på det gamla forumet som jag dessvärre misslyckades med att föra över till det nya.

Har du varit inne i gearboxen Katten?
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Jag tycker det låter som en glapp kontakt. När jag byter läge på famas så lägger sig koppar plattan till rätta mot gearboxen, men sen är det helt random när den fungerar eller inte. Felet med min är att kopplingen blivit böjd på något sätt och bara ligger emot gearboxens kopplingar lite grann, så när den börjar skjuta och vibrera så slutar den. Händer ibland bara, inte hela tiden men efter att har vridit fram och tillbaka fire selector några gånger så börjar den skjuta igen när den kommit i rätt läge.

Katten

Inlägg av Katten »

Paxz skrev:Det som förbryllar mig är att problemet endast finns på semi och att det lägger av först efter ett par skott. Jag vet att jag haft samma problem själv en gång i tiden, men jag minns inte vad jag gjorde för att fixa det. Lösningen fanns sparad på det gamla forumet som jag dessvärre misslyckades med att föra över till det nya.

Har du varit inne i gearboxen Katten?
Jepp och allt ser bra :)

Men funderar på att prova byta switch assembly sen la jag märket till en sak på selector platen är där inget bläck eller koppar plattan vad man ska kalla det, ska där inte vara en sån platta?

Whopper skrev:Jag tycker det låter som en glapp kontakt. När jag byter läge på famas så lägger sig koppar plattan till rätta mot gearboxen, men sen är det helt random när den fungerar eller inte. Felet med min är att kopplingen blivit böjd på något sätt och bara ligger emot gearboxens kopplingar lite grann, så när den börjar skjuta och vibrera så slutar den. Händer ibland bara, inte hela tiden men efter att har vridit fram och tillbaka fire selector några gånger så börjar den skjuta igen när den kommit i rätt läge.
Ska kolla kablarna :)
PTW User
Those men who are dropped behind enemy lines are more then men
Mina Affärsredovisningar
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ten#p10246

https://www.instagram.com/katten_srg_airsoft/

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Ta det lugnt med citaten. Är du osäker på vad som gäller så finns tråden Regler och information klistrad längst upp i alla forumsdelar, för enkelhets skull.

Det låter som om din bössa drabbats av CA-döden, dvs att den lilla tappen som sitter bakom SA och stoppar släden har brutits av. Lösningen är isf en ny box eller att man borrar ett hål, drar i en liten skruv och sen slipar ner den till lämplig form och storlek med tex en Dremel.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Katten

Inlägg av Katten »

Tackar för hjälpen Twist :)

Vill också tacka alla andra som gav tips osv :)

Jag köpte en ny gearbox, nu går bössan som en klocka igen :D
PTW User
Those men who are dropped behind enemy lines are more then men
Mina Affärsredovisningar
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... ten#p10246

https://www.instagram.com/katten_srg_airsoft/

Sleipnerm73

Inlägg av Sleipnerm73 »

Jag hade ett liknande problem men jag har en FET i min och troligen berodde mitt fel på detta då jag även hade problem med AUTO (bara rullade ut bollarna typ 5m :S
Blanda inte ihop min personlighet och min attityd. Min personlighet beror på mig och min attityd beror på dig ;)

Skriv svar