billig svd
billig svd
har tittat ett tag på att bygga mig en ryss-sniper. Kollat en del på detta
http://www.taiwangun.com/sniper_rifles/ ... yle_1.html
den är billig om jag inte skulle gilla det, och som jag ser det så kommer man väll byta mer eller mindre hela insidan om man väl börjat att uppgradera.
Det står att det är en ACM SVD, vet någon vad dom har för hopup? vilka pipor passar etc?
Är det något att ha, eller borde jag satsa mer på bössan?
http://www.taiwangun.com/sniper_rifles/ ... yle_1.html
den är billig om jag inte skulle gilla det, och som jag ser det så kommer man väll byta mer eller mindre hela insidan om man väl börjat att uppgradera.
Det står att det är en ACM SVD, vet någon vad dom har för hopup? vilka pipor passar etc?
Är det något att ha, eller borde jag satsa mer på bössan?
Re: billig svd
Snayperskaya Vintovka Dragunova (SVD) är en semiautomatisk bössa för skarpskytte på plutonnivå (eller gruppnivå) snarare än en "sniper".
Men om det är SVD:n du vill ha rekommenderar jag att du kastar in några hundringar till för en Cyma, elektrisk semiauto. Finns på samma sida för 192€.
Förvisso inte Real Sword-kvalitet, men det bästa efter det trots det låga priset.
Springer-bössa med svarta plastdetaljer skriker låg kvalitet. Är det svart polymer du vill ha hellre än trä kan du köpa till och byta ut i efterhand.
Men om det är SVD:n du vill ha rekommenderar jag att du kastar in några hundringar till för en Cyma, elektrisk semiauto. Finns på samma sida för 192€.
Förvisso inte Real Sword-kvalitet, men det bästa efter det trots det låga priset.
Springer-bössa med svarta plastdetaljer skriker låg kvalitet. Är det svart polymer du vill ha hellre än trä kan du köpa till och byta ut i efterhand.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
De fjäderdrivna SVD (alt. med co2 kit som kan köpas till) är ganska schyssta om man har överseende med att den kräver manöver mellan varje kula. Finns en hel del billiga uppgraderingar också hos till exempel airsoftpro.cz. Förvånansvärt fin externt med tanke på priset och inte alls låg kvalitet, snarare tvärtom om man jämför med andra "stora springers".
Någon form av boltvapen är med största sannolikhet bäst om du vill spela som sniper. Det kanske går att fixa till en Well MB-10 så att den ser lite mer ut som en SV-98? Där har du åtminstone VSR kompatibilitet.

Någon form av boltvapen är med största sannolikhet bäst om du vill spela som sniper. Det kanske går att fixa till en Well MB-10 så att den ser lite mer ut som en SV-98? Där har du åtminstone VSR kompatibilitet.

Lgt. Skalptagare
tittat en del på well mb-01 också, den är jag ganska säker på, att den är av skaplig kvalitet. Många som lovordar den på nätet. Dock har den inte metal delar i sig, utan man måste köpa ett, förvisso billigt, uppgraderings kit. Medans svd'n redan är full metal.
Sedan har jag läst mig till att den svd'n är en a&k klon, så då borde deras bitar passa. Någon som har åsikter på det?
co2 vore ascoolt att köra på jag ofta bor norrut =) vart hittade du de satserna?
Edit:
Hittade denna just. Ser ju ut att vara sama bössa. Vore ju kul om man slapp köpa den från hk, utan inom eu (tull fritt och snabbare frakt).
http://shop.ehobbyasia.com/aandk-svd-bo ... rifle.html
Kan någon bekräfta att a&k delar passar i bössan från taiwangun?
Sedan har jag läst mig till att den svd'n är en a&k klon, så då borde deras bitar passa. Någon som har åsikter på det?
co2 vore ascoolt att köra på jag ofta bor norrut =) vart hittade du de satserna?
Edit:
Hittade denna just. Ser ju ut att vara sama bössa. Vore ju kul om man slapp köpa den från hk, utan inom eu (tull fritt och snabbare frakt).
http://shop.ehobbyasia.com/aandk-svd-bo ... rifle.html
Kan någon bekräfta att a&k delar passar i bössan från taiwangun?
-
Det är samma mekanism och allt så om du köper den på taiwan så slipper du andra onödiga kostnader
Nåt sånt här kanske? (Betydligt billigare frakt från euro sidorna)
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2344
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=1474
Tror även de har POSP-sikten (eller vad det heter, totalt ointresserad av impression/posing). Dock skulle jag nog föreslå ett klo-rail med vanligt sikte eftersom de är bättre, billigare, snyggare och trevligare på alla sätt.
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=2344
http://airsoftpro.cz/eshop/product_info ... ts_id=1474
Tror även de har POSP-sikten (eller vad det heter, totalt ointresserad av impression/posing). Dock skulle jag nog föreslå ett klo-rail med vanligt sikte eftersom de är bättre, billigare, snyggare och trevligare på alla sätt.
Lgt. Skalptagare
"Vanligt" sikte bättre än ett POSP? Om det gäller kinakopior kanske.
Men ett RS Posp (vitrysk belomokopia på ryska PSO) är naturligtvis lika bra som de flesta sikten i samma prisklass.
De är även gjorda för kylan i norr och är gasfyllda för att inte imma alls.
Återigen, rekommenderar Cyma semi SVD, så nära originalet för den låga prislappen som det bara går. En bolt SVD känns ju lika kul som en springer-AK.
Men ett RS Posp (vitrysk belomokopia på ryska PSO) är naturligtvis lika bra som de flesta sikten i samma prisklass.
De är även gjorda för kylan i norr och är gasfyllda för att inte imma alls.
Återigen, rekommenderar Cyma semi SVD, så nära originalet för den låga prislappen som det bara går. En bolt SVD känns ju lika kul som en springer-AK.
Men suck. Varför skulle jag prata om RS sikten med någon som är ute efter ett billigt vapen.. Tar du bara varje chans att berätta om ditt stora ryss-intresse eller vad är grejen?
De flesta sikten är fyllda med kväve eller nåt liknande för att inte imma. Till och med de allra billigaste i 300-kronorsklassen har fungerat jättebra för mig i ända ned till - 10'c. Lite imma på utsidan när man plockar ut bössan i kylan från den varma bilen men i övrigt inga problem.
Man väljer ett boltvapen för att det är en spelteknisk fördel i och med att du i regel får använda ett högre trim. Realistiskt? Kanske inte, men "sniper" är inte inte som airsoft i övrigt och det är ofta svårt att vara effektiv och MÖPig samtidigt.
De flesta sikten är fyllda med kväve eller nåt liknande för att inte imma. Till och med de allra billigaste i 300-kronorsklassen har fungerat jättebra för mig i ända ned till - 10'c. Lite imma på utsidan när man plockar ut bössan i kylan från den varma bilen men i övrigt inga problem.
Man väljer ett boltvapen för att det är en spelteknisk fördel i och med att du i regel får använda ett högre trim. Realistiskt? Kanske inte, men "sniper" är inte inte som airsoft i övrigt och det är ofta svårt att vara effektiv och MÖPig samtidigt.
Lgt. Skalptagare
Billigt är ju subjektivt, rs posp är inte speciellt dyra.
Vidare finns det ingen anledning att gnälla på personliga saker. Det får dig bara att framstå som en liten smutsig idiot. Jag gav råd utifrån mina erfarenheter gällande SVD och kringutrusting - och du dina. Brukar vara gott så för de flesta som inte lider av internetgrälsjukan.
Vidare finns det ingen anledning att gnälla på personliga saker. Det får dig bara att framstå som en liten smutsig idiot. Jag gav råd utifrån mina erfarenheter gällande SVD och kringutrusting - och du dina. Brukar vara gott så för de flesta som inte lider av internetgrälsjukan.
ja, semi är mer realistiskt och troligen bra på tajta tekniska banor, men det känns ju kasst på större skogs spel, då man ändå inte kan ha samma trim som bolt, eller spelstil som frontlinjen.
Jag räknar inte med att skjuta så mycket över huvud taget, så jag tror inte att bolt delen i sig kommer att vara begränsande.
Om man kör med Co2, kan man då på något lätt sätt reglera trycket?
För alla som oroar sig för ett dåligt köp, detta är min första skarpskytt att spela. Så jag räknar med att ev köpa ett till bättre/dyrare/semi beroende på hur jag tycker att det är att spela.
edit:
Vad har folk för tankar kring Well MB-01 L96? tittat en del på den också.
Jag räknar inte med att skjuta så mycket över huvud taget, så jag tror inte att bolt delen i sig kommer att vara begränsande.
Om man kör med Co2, kan man då på något lätt sätt reglera trycket?
För alla som oroar sig för ett dåligt köp, detta är min första skarpskytt att spela. Så jag räknar med att ev köpa ett till bättre/dyrare/semi beroende på hur jag tycker att det är att spela.
edit:
Vad har folk för tankar kring Well MB-01 L96? tittat en del på den också.