Ny i airsoft världen

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Thylle

Ny i airsoft världen

Inlägg av Thylle »

Tjenare, jag är en gla kille som har haft ett stort intresse för airsoft i flera år men bara nu de senaste 2 åren som jag Seriöst planerat på att Börja spela mer "seriöst".

jag vet inte mycket om vart man bör handla eller vad som är bra kvalite, Jag anser plast är skit, men inte alltid det är så troligen bara för att jag Älskar den verkliga tyngden, jag är vapen van då jag tävlar med min bror och far i svenska mästerskapen inom Western skytte och min far är jägare.

Mången gånger har jag läst att nybörjare INTE borde börja med Sniper gevär, jag förstår hur det funkar och anser att jag föredrar den otroliga mängden Tålamod man behöver. Så just Därför undrar jag om någon skulle kunna Hjälpa mig med att samla ihop en Gear som ligger under 12,000 lappen, Väst, magasin, Gevär, Scope och attachment till det, Kläder hittar jag själv, Självklart,

Jag söker även hjälp inom att hitta Lag eller andra som är intresserade inom samma område som jag.

Tack för mig.

(kan komma att fylla på med andra frågor i denna Posten i framtiden)

Marcus-M

Re: Ny i airsoft världen

Inlägg av Marcus-M »

Well, personligen har jag inget emot plast på ett vapen, sålänge som "The real deal" också är gjord av plast (g36 serien tex).
Man ser för många airsoftare som vill vara " U.S Späcial fårzes" och det tycker jag är gaaanska tråkigt och lite för mainstream! Mitt tips är att köra något som inte är lika vanligt. Ryssgear tex. Men om du ändå vill ha den "västerlänska" looken, så kör något annat land, ex Canada eller Norge istället för US (upp till dig såklart).
Jag har handlat en del på taiwangun, en polsk sida. Dom har ganska mycket kina-kloner men väldigt stort utbud av tillbehör och delar till bra priser!
Airsoft är bara ett riktigt fett FPS spel!

min presentation:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 165&t=8846

mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=11234

fet_apa

Inlägg av fet_apa »

Mitt tips är att du först hittar den grupp/lag du vill spela med.
Då kommer du troligtvis ha en inriktning och lagkrav att gå efter. Verkar dumt att vi föreslår en utrustningslista med ryskt tema om ditt lag spelar us eller vice versa.
<insert 'cool' one-liner here>

Thylle

Inlägg av Thylle »

Mja nu misstar ni er, jag är inte någon som vill in o Känna mig som någon " U.S Späcial fårzes " som du snyggt kallar det. jag är bekväm med ett Avstånd mellan mig och min motståndare, Pistol finns till hands om något blir för nära.

Jag försöker passa vad jag tycker om Och inte någon annan, meningen är att jag skall vara bekväm i min egna lilla Stil :) Om ett lag inte vill ha en Scout / Sniper, So be it, det finns dem som vill. :)

p33krN

Inlägg av p33krN »

Försök hitta bilder som du vill efterlikna. Efter det så ställ oss frågan igen så kan vi hjälpa till att identifiera vad det är du ska köpa.

Skillnaden från effektiv räckvidd mellan en boltsniper och en autoskur från en 130-trimmad AEG är inte så himla stor som man tror. Speciellt med tanke på att du kan avancera dem få metrarna genom att springa lite.

Thylle

Inlägg av Thylle »

Tror jag får forma om frågan lite,

Vart hittar man kvalité Utrustning där man vet att man får bra grejer?

Så får jag sitta Själv och försöka samla ihop en Utrustning som Verkar bra. så får vi se om jag har pantat ut massa pengar på onödiga eller Dålig utrustning.

p33krN

Inlägg av p33krN »

Kan väl låta lite torrt men RS är bra kvalitet. Det är just därför du ska hitta en militär enhet som du vill efterlikna för att köpa deras exakta utrustning, för då är den antagligen också av bra kvalitet. Sen finns det även finare reprovästar, t.ex. Flyye och pantac som gör kopior på Eagle Industries och London Bridge Trading.

Enligt mig, så är hela poängen med airsoft att man ska ha en utrustning som är militär. Därmed så ogillar jag t.ex. Magpul-polymerhandguards eftersom att det inte är issue. Utrustningen ska också vara genomtänkt praktiskt, man slänger inte på sig en "massa coola grejer" som inte gör någon nytta, varken inom airsoft eller i RS-situationer.

Exempel: jag har en tourniquet på min väst. Jag kommer aldrig behöva använda den inom airsoft, men däremot så hade en riktig soldat haft användning för den. Och därmed så är den giltig att sitta där.

Annars kan man lika gärna spela paintball :roll:

EDIT: RS-uniformer för USA hittar du på ebay. RS-uniformer för ryssar hittar du genom soviet-propaganda och Dimitry på något ryssforum. RS-uniformer för tyskland hittar du på ASMC, flecktarn.co.uk och till viss mån hos svenska ÅF - det samma gäller för resten också.

Noiseprojekt

Inlägg av Noiseprojekt »

p33krN: Dock så finns det ju Magpul moddade bössor inom specialförbanden som SEALS m.fl ;)

p33krN

Inlägg av p33krN »

Jo, men då är det inte handguarden som är utbytt. Det är klart att man kan byta ut vissa delar men i grunden ska det vara en militär bössa och inte någon "civil" AR-15.

Thylle

Inlägg av Thylle »

Har tittat runt som fan nu på lite bilder och Vapen från länder och kommit fram till att jag kommer gå utefter vad jag tror är tysk vapen HK 417, eller brittisk Scout. Men vi får se.

Skriv svar