Beställa WE Glock-mantel från Ehobbyasia

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
rasalhauge

Beställa WE Glock-mantel från Ehobbyasia

Inlägg av rasalhauge »

Som topic lyder, går lite i tankarna kring att beställa en metallmantel till min WE G18c. Enligt folket på ehobby så ska manteln vara kompatibel mellan WE/Marui, men då jag har hört lite olika gällande detta tänkte jag att det är lika bra att dubbelkolla med kunnigt folk om det här. Det är den här jag kikat på: http://shop.ehobbyasia.com/accessories/ ... c-gbb.html

Sen undrar jag lite hur väl den här manteln och Tullverkets häxjakt på GBB:s? Påverkar det även möjligheten att ta in mantel och liknande, eller är det bara pistol/magasin som berörs? Anledningen till att jag ens frågar det är eftersom att jag antar att GBB lär omnämnas någonstans i de papper som finns på försändelsen, och nojig som man är utgår man ifrån att det per definition innebär en massa krångel.

Som ni märker är jag minst sagt villrådig just nu, så all hjälp mottages tacksamt=)

Frantiic

Re: Beställa WE Glock-mantel från Ehobbyasia

Inlägg av Frantiic »

även om den kan vara kompitabel med TM så spelar det väl inte så stor roll då din är en WE?;P

Det skall gå bra att köpa in manteln till Sverige, visst manteln är en vital del för att få pistolen att fungera, men det är väl magget egentligen som är det kniviga, då det är magget som håller gasen.

Man kan inte göra annat än att prova, alternativt be någon ÅF ta hem den, kostar mer, men du slipper oroa dig.
I reject your reality and substitute my own!

xzeros

Re: Sv: Beställa WE Glock-mantel från Ehobbyasia

Inlägg av xzeros »

Det är inga problem att importera delar/magasin till gbb. Även om vissa vill få just magasinet till att vara en vital del, så är det inte mer än en gasbehållare med 2 ventiler.

Jag har inte hört el läst något om att någon skulle ha haft problem med magasin.

En sak som dock är viktigt är att använda UPS för frakt. Alla andra vägrar att befatta sig med airsoft-vapen/delar och kommer returnera försändelsen.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Jag har en WE Glock 18c gen4 med metall mantel, den hade det från början så borde väll gå att få tag i en? kanske inte samma version som du har. Min var för bred för serpa hölstret iaf, har läst att det skiljer en hel del i bredd på glocks. Nog värt att googla efter.

MarLin

Inlägg av MarLin »

Jag bråkade med tullen i 2 månader för något år sedan angående ett HurricanE Kimber metallkit som dom ansåg var olaglig i sverige då den var kompatibel med TM pistoler som är gasdrivna. Dom drar inte någon gräns vid vad som är vital del på en GBB då hela pistolen är olaglig.

Spelade ingen roll att jag påstod att jag skulle ha den som reservdel till min Co2 pistol som är laglig i sverige. Enligt dom var den olaglig eftersom den passade på en gasdriven pistol. Jag försökte förklara för dom att alla pistoler ser likadana ut och funkar precis likadant men har olika magasin beroende på vilket drivmedel den drivs med.

Det slutade med att jag fick dom att skicka tillbaka den till AirsoftGlobal som i sin tur paketerade om den så att man inte kunde se till vilken modell den passade och skickade den till mig igen. Så jag vann till slut i allafall! Nu uppmanar jag inte någon till lagbrott, men bara så ni vet att det kan strula med tullen då dom inte har någon koll whatsoever om våra grejor. Dom följer bara sina regler till punkt och pricka.

Så mitt tips köp den via en svensk återförsäljare eller hoppas på tur.
Fråga: Vad är det för likhet på en papegoja? Svar: Den kan varken eller...

rasalhauge

Inlägg av rasalhauge »

Tack alla för svaren, de uppskattas verkligen=)

Verkar som att det råder lite delade meningar kring vad tullen går på, men oavsett vad verkar det som att det säkraste är att beställa via en ÅF. Eller har jag missuppfattat något?

Gällande kompatibiliteten verkar det som att vissa delar (såsom metallmantel från PGC eller vad det nu var) inte lirar helt okej med WE:s Glock, tror att jag läste något om att antingen manteln eller basen var för bred för att kunna ta Marui delar. Kan dock ha missuppfattat det med=)

Tror att D-gear nämnde något om att det var hölster till de lite grövre Glockarna man skulle leta efter om man hade tänkt köra Serpa, kan det stämma?

För övrigt riktigt tråkigt att se hur den svenska tullen verkligen satsar helhjärtat på att framstå som en byråkratisk översittarinstans, men intet nytt under solen.

Hur som helst, om jag beställer manteln via ÅF (någon rekommenderad ÅF för importärenden?) så borde det vara okej. Eller slår tullen helt enkelt ner på allt som potentiellt kan vara GBB?

GraLLaN_

Inlägg av GraLLaN_ »

Stämmer bra att we glocken är fetare. Jag köpte en Shooter Design mantel till min we och det blev inge bra alls .. Manteln var för kort och smal så de såg bara konstigt ut :( Vet inte om man måste byta till en TM stomme?

Skriv svar