Proffsigare Arrangemang - Krav på Arrangörer

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Stygge

Re: Proffsigare Arrangemang - Krav på Arrangörer

Inlägg av Stygge »

Man får inte posta skit utan inblandades tillåtelse om man ska hårddra det. Personligen förutsätter jag att det filmas/fotas på spel och att det dyker upp här och där men har ännu inte varit på ett spel där det tydligt framgått att man har all rätt att vägra vara på film/foto som kommer publiceras. Eller fått förfrågan öht om man ska vara ärlig...

Har varit aktiv inom en större rörelse med mycket läger/möten etc där de med kameror snällt fått gått igenom allt material innan publicering pga skyddade identiteter hos medverkande.

Yog:
Låter lite farligt nära ett personregister det där... Är de upptagna medvetna om det och har de godkänt det? Vet ärligt talat inte hur man skulle behöva bete sig med detta. Räcker det med en klausul i reglerna där man iom anmälan godkänner att man hamnar på dylik lista om man missköter sig? Blir man informerad om att man hamnar där? Har man rätt att ta del av registrerad information?

Bennybira

Inlägg av Bennybira »

antydde endast på att inte låta folk med automatkarbiner spela med auto i pressade lägen. Men självfallet är resten rent säkerhetstänk.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Tur jag arrangerar egna spel så jag slipper åka på andras.

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Stygge:
Det är nicknames och lagnamn.
Kan då med andra ord vara vemsomhelst, egentligen.
Finns ju många med nästan samma nick på forumet med.
Finns inga riktiga namn, adresser, personnummer eller liknande.
Men om någon vill spela dum och försöka vara kass i skallen så kan de ju försöka få tag i listan, och sen
gå igenom forumet och leta nicknames och försöka koppla ihop allt till vilka spelare det är.
OCH SEN.. göra något av det.

Listan finns av säkerhetsskäl då spelarna på listan gjort saker som inte hör hemma på en airsoftbana.
T.ex. att medvetet skjuta fullautoskurar med en 120 bössa (på nära avstånd) på en cqb-klassad bana och spel,
och sedan skryta om det på facebook och skratta åt folk som lägger upp bilder på hur de ser ut efter träffarna.
Eller personer som använt sig av pyroteknik på helt fel sätt, inklusive att det var pyroförbud på spelet,
och man i efterhand lyckas ta reda på att skiten till och med är olaglig i sverige.
SÅNT.. kanske kan vara lite i form av förmildrande omständigheter för att ha en liten lista eller notering
om individer som kan orsaka personskador som inte är godkända. ?

Benny: Ah, check. Men ja jo. Hur skriver man regler för att skjuta auto eller inte i ett pressat läge? Vad är ett pressat läge? :)
och för vem då? Vissa är ju kolugna när halva banan exploderar, medans andra hoppar till och skjuter sina lagkompisar i ryggen av misstag för en fågel sket 200m bort. :)

Love@Kether: Tur du arr.ar spel så jag kan åka på något spel för jag bara arr.ar själv annars. ;)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Har någon påstått att det helt säkert är olagligt? Inte jag iaf. Jag tror att det faller under förtal men jag är ingen jurist så jag är osäker på var gränserna går. Det har dock skett flera gånger att just svartlistning lett till åtal men på vilka grunder vet jag inte.

Jag ser en fara i att svartlista lag eftersom medlemmar kan komma och gå. En annan sak är att listan kan bestå i oändlighet. Som jämförelse gallras dömda förbrytare bort ur belastningsregistret efter fem respektive tio år, beroende på om straffet var böter eller fängelse.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Nixon

Inlägg av Nixon »

Mitt lag funkar så att någon/några rekar spel, samlar anmälningar och betalar in. Vi kör igenom bakgrund och regler i korthet innan, men det är få som läst på hemsidan. Airsoftspel ses inte som lajv, som har en helt annorlunda förberedelsefas, där den enskilde spelaren står i personlig kontakt med arr kring den egna rollen. Ens roll är själva lajvets fundament. I airsoftsammanhang är laget/gruppen minsta enhet, och det personliga engagemanget/intresset inte alls nödvändigt, strikt sett.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Stygge

Inlägg av Stygge »

Tack för förtydligandet Yog.

Fastnade på:
Det är inte bara en lista på nicknames eller lagnamn som man inte får vettig info av.
Tolkade detta som att det då handlade om en mer utförlig lista, därav mitt ifrågasättande.

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Det "utförliga" i listan är vad de gjort, som anger orsak till varför de finns på listan.
Den vettiga infon handlar helt enkelt om varför de finns på listan.
Så att nicknames eller lag inte bara hamnat på den godtyckligt.

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Tänker inte deltaga i nån "svartlista" utan bedömmer själv av egna tidigare erfarenheter om en spelare eller lag är lämpliga att deltaga på mina spel.

Ett av kriterierna är tex att man läser regler och har bra attityd på forumet innan man anmäler sig.
Sen är jag en fast beliver av "andra chans".

Bennybira

Inlägg av Bennybira »

@Kether

True dat!
Andra chans är jävligt viktigt. Alla kan ha en dålig dag!

Skriv svar