Billigt VSR bygge.
-
- Lag / förening: Team Irony
- Aktiv sedan: 2008
Re: Billigt VSR bygge.
Hur väl står sig ASP triggern gentemot PDI eller Laylax versioner?
Är den prisvärd eller är det skräp?
Är den prisvärd eller är det skräp?
Laylax (Zero Trigger) trigger är egentligen inte nåt vidare bra att jämföra med. Den har sina fördelar men det är den absolut minst prisvärda avtryckaren på marknaden eftersom den ligger över 2000kr och tenderar att rasa. Inte på grund av slitage utan för att fjädrarna i den tenderar att gå av (jag har själv fått lagat två st.) Själva avtryckarmomentet är vad man är ute efter om man skaffar en sådan. Vill man ha ett lite mer pålitligt system är V-triggerns enkla robusta konstruktion att föredra.
Det väsentliga är att avtryckaren är av 90 graderstyp och att sidorna är av metall. Slitage på Sears och axlar är minimalt hos en 90 graders trigger. Jag här själv kört 170 trim på flera APS kloner med minimalt slitage på sears och axlar ända tills plastchassit gett med sig efter väldigt många kulor. Om man ska tro vad som skrivs, dvs CNC bearbetad, rostfritt osv. Känns det som att det är en given hit.
Med andra ord tror jag inte att man behöver oroa sig, ASP är i regel bra skit om än lite grovt tillyxat vilket egentligen bara påverkar estetiken. Men jag gissar som sagt bara utefter tidigare erfarenheter av ASP och avtryckarenheter. Jag har inte personligen stresstestat den här triggern med 190 trim osv ännu men det kommer
Det väsentliga är att avtryckaren är av 90 graderstyp och att sidorna är av metall. Slitage på Sears och axlar är minimalt hos en 90 graders trigger. Jag här själv kört 170 trim på flera APS kloner med minimalt slitage på sears och axlar ända tills plastchassit gett med sig efter väldigt många kulor. Om man ska tro vad som skrivs, dvs CNC bearbetad, rostfritt osv. Känns det som att det är en given hit.
Med andra ord tror jag inte att man behöver oroa sig, ASP är i regel bra skit om än lite grovt tillyxat vilket egentligen bara påverkar estetiken. Men jag gissar som sagt bara utefter tidigare erfarenheter av ASP och avtryckarenheter. Jag har inte personligen stresstestat den här triggern med 190 trim osv ännu men det kommer

Lgt. Skalptagare
-
- Lag / förening: Team Irony
- Aktiv sedan: 2008
Ah nice, låter som att det får bli en sådan trigger närmare Januarilönen då. :)
Re: Sv: Billigt VSR bygge.
Såg annars att vapenbutiken hade fått in till oslagbart pris, billigare än asp till och med i och med mellandagsrean.
Den medföljnde pistongen vet jag inte riktigt hur bra den är. Den verkar vara rätt så kasst dimensionerad i och med att den passar i Well-bössorna. Jag kanske väljer ett annat kit.
Den medföljnde pistongen vet jag inte riktigt hur bra den är. Den verkar vara rätt så kasst dimensionerad i och med att den passar i Well-bössorna. Jag kanske väljer ett annat kit.
Lgt. Skalptagare
-
Airsoft pros pistong säger jag varning för... Byt o-ring..! Jag blir lätt lite excentrisk när jag får nya prylar, så allt skulle kastas in fort... Glömde komp-testa och sen var jag en cylinder fattigare :p men efter att ha bytt o-ring tycker jag kittet funkar utmärkt
Jusste det berättade du.. men du hade också rätt kraftig fjäder vill jag minnas?
Sen ska man nog dämpa i cylindern på något sätt om man kör originalhuvud annars blir det metall mot metall och det är ju inget bra varken ur ljid eller slitagesynpunkt
Sen ska man nog dämpa i cylindern på något sätt om man kör originalhuvud annars blir det metall mot metall och det är ju inget bra varken ur ljid eller slitagesynpunkt

Lgt. Skalptagare
Kul, mitt org cylinder gav vika efter 30 skott med 145 fjäder, handtaget slets nästan ut, nitarna gav vika..
Skall köpa ny cylle, är det enbart från AIrSoftPro, man kan köpa den förstärkta, om man nu inte vill köpa helt nytt PDI kitt?
Det som sitter i min bös är:
PDi Hopup
Org Cylle med cyllehuvud
CNC 90 graders kitt ( hus/pistong/sear)
Visste väl lite medvetet att org cyllen skulle faila..men inte efter så kort tid
Tänkte köpa AIrSoft Pros cylinder i full steel, samt cyllehuvudet dom har..
bra tänk eller helt fel?
Tack, hoppas jag inte sabbar tråden helt,
Pf
Skall köpa ny cylle, är det enbart från AIrSoftPro, man kan köpa den förstärkta, om man nu inte vill köpa helt nytt PDI kitt?
Det som sitter i min bös är:
PDi Hopup
Org Cylle med cyllehuvud
CNC 90 graders kitt ( hus/pistong/sear)
Visste väl lite medvetet att org cyllen skulle faila..men inte efter så kort tid

Tänkte köpa AIrSoft Pros cylinder i full steel, samt cyllehuvudet dom har..
bra tänk eller helt fel?

Tack, hoppas jag inte sabbar tråden helt,
Pf
Prickskytt
-
150 eller 170 fjäder. Men airsoftpros pistong har en o-ring längst fram, så ingen metal mot metal inte :p
Är det BAR-10:or ni har eller? Isf måste de blivit sämre. Jag körde en hel säsong på sp190 utan minsta tecken på slitage, det efter att laylax teflon coated cylinder (som borde vara bra skit) börjat glappa i infästningen. Efter det ett par spel förra vintern i minusgrader med m170 trim. När jag sålde bössan nyligen var förkromningen på cylindern lite nednött men i övrigt var cyllen i toppskick.
Fick PM från någon som skrev att bössan lät värdigt mycket efter att han kört med ASP pistongen och original huvud i en BAR-10. Drog slutsatsen att dämpningen inte fungerade nåt vidare? Jag har upplevt samma sak med PDI pistong som också dämpar med o-ring.
Fick PM från någon som skrev att bössan lät värdigt mycket efter att han kört med ASP pistongen och original huvud i en BAR-10. Drog slutsatsen att dämpningen inte fungerade nåt vidare? Jag har upplevt samma sak med PDI pistong som också dämpar med o-ring.
Lgt. Skalptagare
Japp, et stämmer KimJoh
Bar10 i mitt fall.
Ska iaf beställa ny förstärkt cylinder så är bösen bra sen
Bar10 i mitt fall.
Ska iaf beställa ny förstärkt cylinder så är bösen bra sen

Prickskytt