Färg på deathrag???
Re: Färg på deathrag???
Det hade säkert funkat Rosberg om inte vissa spelare blir skitnödiga över andra spelares deathrags...
Som sagt, det har funkat väldigt bra under 3-4 år med deathrags till nån började gnälla över det på forumet. Sen blev det en jävla issue där det krävs tydlighet från arrangörer hit och dit och när man sen som arrangör gör det så jävla tydligt det kan bli så får man skit för det...
Om folk istället torkar pisset ur frukostflingorna och fokuserar på det viktiga istället, läsa regler och förstå dom, oavsett vad för spel man åker på.
Som sagt, det har funkat väldigt bra under 3-4 år med deathrags till nån började gnälla över det på forumet. Sen blev det en jävla issue där det krävs tydlighet från arrangörer hit och dit och när man sen som arrangör gör det så jävla tydligt det kan bli så får man skit för det...
Om folk istället torkar pisset ur frukostflingorna och fokuserar på det viktiga istället, läsa regler och förstå dom, oavsett vad för spel man åker på.
Pentex First Team.
http://www.airsoft-adventures.se
Ha inte med detaljer och små saker i reglerna!
Kort och informativt , de spelare som inte kan tänka själv lär sållas ut fort.
Fortsätter dom komma blir dom till slut straffade av antingen arr eller med/motspelare.
Det ska vara enkelt...
Deathrag , skit samma vilken färg
Medic kort eller 5min BT
VSAF's tabell
Cqb på natten
Spawn på fasta klockslag
Fordon
Beskjuten med karbin , föraren ute
Granat , raketgevär e dyl , hela bilen ute
Enkelt , inte RS men det är ju inte AS heller!
Kort och informativt , de spelare som inte kan tänka själv lär sållas ut fort.
Fortsätter dom komma blir dom till slut straffade av antingen arr eller med/motspelare.
Det ska vara enkelt...
Deathrag , skit samma vilken färg
Medic kort eller 5min BT
VSAF's tabell
Cqb på natten
Spawn på fasta klockslag
Fordon
Beskjuten med karbin , föraren ute
Granat , raketgevär e dyl , hela bilen ute
Enkelt , inte RS men det är ju inte AS heller!
----OPTIMUS----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Jag har hängt med i tråden, Kether, och jag kan inte se inte det du verkar så irriterad över. Det är en "vad tycker folk"-diskussion och som alltid får man ta det som kommer upp med en nypa salt. Det har dock kommit fram en del bra tankar och synvinklar som kan vara användbara, om än inte för dig eftersom du har ett system som är bra och fungerar på dina spel.
Det är heller inte här det först kom upp. Det har varit betydligt allvarligare tjafs kring trasor i andra trådar, men det är kanske den samlade bilden du reagerar över? I så fall håller jag med dig i sak men inte i uttryckssätt. Här kan vi faktiskt bli bättre, allihop.
Det är heller inte här det först kom upp. Det har varit betydligt allvarligare tjafs kring trasor i andra trådar, men det är kanske den samlade bilden du reagerar över? I så fall håller jag med dig i sak men inte i uttryckssätt. Här kan vi faktiskt bli bättre, allihop.

+1Rosberg, som slog skallen på spiken ganska lätt i min värld, håll det enkelt, spela airsoft, ha roligt(are) för att
alla slipper tjafsa om reglerna som är olika hit och dit. Dock något OT kanske, det bara gällde deadrags.
"Väl synlig" är dock inte helt funkis tycker jag.
alla slipper tjafsa om reglerna som är olika hit och dit. Dock något OT kanske, det bara gällde deadrags.
"Väl synlig" är dock inte helt funkis tycker jag.
Sen får man ju tänka på alla färgblinda spelare som kanske har svårt att se en röd deathrag
det har vi ju inte tänkt på.

-----OPTIMUS-----
Futurum nobis est
Futurum nobis est
Färgblindhet av type röd-grönblindhet (protanopi och deuteranopi) förekommer bara hos 9% av Sveriges befolkning, (mätning 2009).
(8% män, 1% kvinnor).
(8% män, 1% kvinnor).
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Bara?
I en hobby som utövas huvudsakligen av män är det illa nog IMO. Jag trodde det var ovanligare.
Frågan är om det betyder att man inte lägger märke till en röd duk? Jag tror å ena sidan inte att det är så enkelt men å andra sidan används röda nyanser ibland i kamouflage, och framgångsrikt dessutom. Det schweiziska bergsjägarcammot är absolut inte dåligt trots att det är rödprickigt. Långt innan jag började med airsoft lekte jag ibland "gotcha" med kompisarna och vi noterade att det schweiziska cammot var märkbart bättre under de flesta ljusförhållandenän woodland och M59-grönt, som var vad vi hade att jämföra med.

Frågan är om det betyder att man inte lägger märke till en röd duk? Jag tror å ena sidan inte att det är så enkelt men å andra sidan används röda nyanser ibland i kamouflage, och framgångsrikt dessutom. Det schweiziska bergsjägarcammot är absolut inte dåligt trots att det är rödprickigt. Långt innan jag började med airsoft lekte jag ibland "gotcha" med kompisarna och vi noterade att det schweiziska cammot var märkbart bättre under de flesta ljusförhållandenän woodland och M59-grönt, som var vad vi hade att jämföra med.

Frågan kvarstår, som trådskaparen ställde....
Varför har en del spelare/arrangemang i Sverige en annan färg på deathrag än vad resten av världen har?
Varför har en del spelare/arrangemang i Sverige en annan färg på deathrag än vad resten av världen har?
Pentex First Team.
Jag tycker inte ens om deathrags! Tycker det är ett ondo för milsim, men visst den kanske fyller en funktion i skirmish...
Jag har alltid haft en stor gul trafikväst, eller en chockrosa duk.
Gula västen funkade bra tills det att man togs för att vara arrangör, eller offgame och sen uppstod missförstånd
som man kunde undvikit. Använder numera rosa deadrag.
Som arrangör inom Hippies, kommer vi att lägga godkända deadrags på orange, röd och rosa. Och då ska det
vara signalfärgat eller kulörta färger. Inte dova eller mörka.
Den orange.färgade som glada gubben i M90 på trådsida 1 visade bild på är fullt godkänd.
Sådan röd som syntes på andra bilden från Hov(?) kommer inte vara godkänd då den är för mörk.
Och nej, julgransbelysning i massor av glada färger, istället för rödblinklampa på nattspel kommer inte att
vara godkänt det heller.. haha.
Jämfört med resten av världen vet jag inte, har tittat på ryska, finska, danska och amerikanska airsoftklipp,
och de verkar ha samma glada inställning till att ta nästan vadsomhelst och ha som deadrag som vi här i sverige.
Trosor, handduk, plastpåse, ta på en jaktmössa, osv.
Varken sämre eller bättre.
Men som Toker skrev, så hade det ju varit hur jävla bra som helst om man kunnat förenkla så mycket som möjligt
inom hobbyn och sätta en standard.
T.ex. deadrag i detta fall.
@Delendam: Isåfall kanske du ska sätta som krav att istället för deadrag, ska personen som blev träffad ösa ur en halv liter
teaterblod på sig själv och ligga och skrika konstant hela sin bleedtime, för att slippa bli skjuten på av andra spelare
som inte vet om att spelaren som ligger ner, utan deadrag, är ute ur spel och väntar på medic?
Gula västen funkade bra tills det att man togs för att vara arrangör, eller offgame och sen uppstod missförstånd
som man kunde undvikit. Använder numera rosa deadrag.
Som arrangör inom Hippies, kommer vi att lägga godkända deadrags på orange, röd och rosa. Och då ska det
vara signalfärgat eller kulörta färger. Inte dova eller mörka.
Den orange.färgade som glada gubben i M90 på trådsida 1 visade bild på är fullt godkänd.
Sådan röd som syntes på andra bilden från Hov(?) kommer inte vara godkänd då den är för mörk.
Och nej, julgransbelysning i massor av glada färger, istället för rödblinklampa på nattspel kommer inte att
vara godkänt det heller.. haha.
Jämfört med resten av världen vet jag inte, har tittat på ryska, finska, danska och amerikanska airsoftklipp,
och de verkar ha samma glada inställning till att ta nästan vadsomhelst och ha som deadrag som vi här i sverige.
Trosor, handduk, plastpåse, ta på en jaktmössa, osv.
Varken sämre eller bättre.
Men som Toker skrev, så hade det ju varit hur jävla bra som helst om man kunnat förenkla så mycket som möjligt
inom hobbyn och sätta en standard.
T.ex. deadrag i detta fall.
@Delendam: Isåfall kanske du ska sätta som krav att istället för deadrag, ska personen som blev träffad ösa ur en halv liter
teaterblod på sig själv och ligga och skrika konstant hela sin bleedtime, för att slippa bli skjuten på av andra spelare
som inte vet om att spelaren som ligger ner, utan deadrag, är ute ur spel och väntar på medic?