Blank silverfärg som är funkis?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
El Macho Grande

Re: Blank silverfärg som är funkis?

Inlägg av El Macho Grande »

Glöm inte att det går att ta bort färgen på kemisk väg också.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Det är sant, och det borde ju kromföretagen kunna ordna. Har mailat lite företag nu om de är villiga att kroma lite småprylar, samt om de har någon prisidé :)

El Macho Grande

Inlägg av El Macho Grande »

En liten sak till: Så fort någon är blankt så syns ojämnheter i ytan mycket bättre, så slarva inte med underarbetet.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Tackar, det skall jag ha i åtanke :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Aluminium kan med fördel eloxeras förresten. Problemet är att det kan vara riktigt svårt att få komma till med smådelar. Känner man rätt person på rätt firma kan man dock ha tur och få skicka med delar tillsammans med större batchar som ska eloxeras. Patrik (Genocide) hade en sån kontakt via sitt gamla jobb men vi utnyttjade den aldrig.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Åh, det låter intressant! Har dock inga kontakter på såna företag, men jag skall höra mig för. Tusen tack för all er hjälp, det ger mig jättemycket!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Du skulle ju kunna lägga en "annons" i kontaktdelen. Det finns en hel del airsoftare som jobbar inom tekniska yrken så chansen borde vara ganska stor att hitta iaf någon. Annars får man ringa runt till firmor som kan tänkas skicka saker till eloxering.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Tack för tipset! Får jag inget svar av de cirka 5 firmor jag har mailat om kromning så lägger jag upp en annons. Hittade ett företag som sysslar med "Water transfer" och även kromning. Det verkar lovande iaf. Jag får hoppas på det iaf. :)

Liquidsolutions

Inlägg av Liquidsolutions »

finns ingen vattentransfer film som är krom .. så det kan du glömma, anodisering/eloksering är ej heller något du kan få "krom" , det är plätering som gäller eller spraykrom, spraykrom kan du köpa i små DIY kits men det är sjukt svårt att få bra, hitta ett företag som kan spraykroma istället, det är inte så jävla dyrt
Twist skrev:Aluminium kan med fördel eloxeras förresten. Problemet är att det kan vara riktigt svårt att få komma till med smådelar. Känner man rätt person på rätt firma kan man dock ha tur och få skicka med delar tillsammans med större batchar som ska eloxeras. Patrik (Genocide) hade en sån kontakt via sitt gamla jobb men vi utnyttjade den aldrig.

bara ringa till ytbehandlarna i skåne .. ligger i malmö och dom tar in hur små delar och mängder som helst

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Tusen tack för tipset! Detta är till ett projekt som ligger långt fram i tiden som sagt, men då vet jag iaf! :)

Skriv svar