Nej, har inte provat själv. Men det är ungefär samma tänk som en concealment vest.
Valfria tygremsor går ju bra, ska inte vara för tjocka dock.
Ghillie suit - nät?
Re: Ghillie suit - nät?
Jag har använt ett lastnat ala överskott, rs eller ej har jag ingen aning om men det ser ut som nätet från Claes och det funkar faktiskt riktigt bra, färgen må vara lite ljusare grönt än vad som lämpar sig i skogen men under juten syns det så väldigt lite att det på några meter är helt obefintligt
-GU06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
Utför lagfotograferingar i Norrbotten samt även Söderut mot reseersättning och logi. Kontakta mig för mer information.
Bildexempel finns på Instagram: @tfg_gu06
They who dine on lost souls know only hunger
@ p33krN, sugen på att testa med tyg frågan är om sömmarna kommer hålla... Har dålig erfarenhet av allt som är sytt o ska vara ghillie... Fu mil-tec ghillie
@ Dooxy, de borde funka med ripstop bdu tyg. Helt omöjligt att ta sönder om de inte är skadat från början.
@ Acepalm, Tror nästan de är sån jag också kör med. Men funderade på att göra en ghillie om är så lätt som möjligt, därför skulle jag inte behöva dölja nätet så mycket jag kan
Anyways, har någon erfarenhet av att sy på tex woodland tyg på en woodland bdu? Funkar de alls eller dras skiten sönder? (Då tänker jag ripstop på både bdu'n o tyget)

@ Dooxy, de borde funka med ripstop bdu tyg. Helt omöjligt att ta sönder om de inte är skadat från början.
@ Acepalm, Tror nästan de är sån jag också kör med. Men funderade på att göra en ghillie om är så lätt som möjligt, därför skulle jag inte behöva dölja nätet så mycket jag kan

Anyways, har någon erfarenhet av att sy på tex woodland tyg på en woodland bdu? Funkar de alls eller dras skiten sönder? (Då tänker jag ripstop på både bdu'n o tyget)
De svider när jag kissar.
hejsan.
jag har en guide på facebook som kanske kan vara till hjälp.
(fhernets ghillie page)
själv använder jag försvarets maskeringsnät/camo nät. den varianten som är gjort av nylon!
håller galet.
men allt det plus lite till finns på sidan
lycka till
mvh fhernet
jag har en guide på facebook som kanske kan vara till hjälp.
(fhernets ghillie page)
själv använder jag försvarets maskeringsnät/camo nät. den varianten som är gjort av nylon!
håller galet.
men allt det plus lite till finns på sidan
lycka till
mvh fhernet
Jag tror, att om du syr sömmarna likt hur molle är sytt, och att själva tyget du syr i är av bra kvalitet så ska det nog inte vara några problem.
Borde inte vara några problem att sy i riktigt ripstop-tyg och inte något miltec.
Borde inte vara några problem att sy i riktigt ripstop-tyg och inte något miltec.