beslutsångest! vilket land ska jag spela som?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Gwlyddyn

Re: beslutsångest! vilket land ska jag spela som?

Inlägg av Gwlyddyn »

+1 på Hammer.

Skulle jag inte varit sjukt nöjd med min nuvarande setup hade nog ett rysskit varit nära.

Titan

Inlägg av Titan »

Gwlyddyn skrev: Många som "skapar eget" ser helt ärligt ut som skit och personligen skulle jag hellre försöka efterlikna något specifikt än att se ut som en påse skridskor.
Japp och många i den andra gruppen skakar på huvuder åt folk som springer i deset-cammo i svenska barrskogar, och har tror de är mr Commando ochallt ska vara så realistiskt, fast det är 6mm vita plastkulor vi skjuter ur små saker som låter som symaskiner, så finns det folk som tycker det är kul, så åsikten är ömsesidig på "andra sidan"...
Mestadels .357 nuförtiden. 9mm gör större hål än 6mm... :)

Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Inlägg av Hälge »

+1 på Titan. Mkt bra skrivet!

Titan

Inlägg av Titan »

Hammerhead: Tro mig, jag är inte sugen.

Titan

Inlägg av Titan »

@Trigger: Om vi börjar i andra änden då; Har du några du brukar spela med och trivs med? Att köpa ett helt set med kläder, väst osv. kan kosta mycket mer än en ny bössa.
Vad för typ av spel är det du brukar åka på och vill åka på?

De aspekterna brukar vara det man tar hänsyn till först, när man börjar bygga sin gear.
Visst, ibland stöter man ju på den ensamma britten, som valt att bygga hela sin gear runt en dröm eller bössa. Tyvärr brukar dock de personerna antingen försvinna, eller dyka upp senare, med helt annan gear, då de hittat en bra grupp.
Airsoft är 75% en social hobby, där man trivs i gruppen man spelar med, både på spel och utanför.
Vi har hållt ihop i laget, i bra många år nu. Folk faller ifrån, nya kommer till, medans gruppen består. Man kanske byter namn, men grunden är alltid den samma; Man trivs och har roligt.
Vad som definerar trivsel och skoj är det som varierar. Vill man göra det i en påse skridskor, på pubben över en öl med ett gäng från laget, eller under en gran för andra natten i rad i snön, med sin svenska vinterutrustning ätandes en MRE, är inte det som spelar rollen.

Goter88

Inlägg av Goter88 »

Hellre ser jag ut som ett "par skridskor" än att försöka efterlikna någon elit squad som bara kommer att se lika häftig ut på stillbilder.
Division Bärsärk!

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

spela den nation som tilltalar dig mest! skulle slå ett slag för ryss jag med , ganska lätt att få tag på förstärkningsuniformen som de flesta kör med samt som tidigare nämnt så har den ju bra gearbox!(EDIT: ja altså inte gorkan utan ak´s från t.ex cyma) ..eller så bygger du något eget

@Goter och det är det som avgör ditt val av utrustning ..sedan har du en halv airsoft scen som värdesätter den bit du och många andra förkastar ..se gärna ut som en påse skridskor om du önskar men Ts vill ha hjälp att hitta någon landsspecifik utrustning att spela i INTE din syn på de spelare som lägger ner tid på att efterlikna förband
Senast redigerad av 1 Bloodneed, redigerad totalt 0 gånger.
CTR EP3 Championship White, nuff said

Goter88

Inlägg av Goter88 »

Sorry, du har helt rätt. Jag Ska inte förstöra trådskaparens tråd.

Cammo tips:

Spana in den tyska armens om du inte redan gjort. Bla. cammoflage Flecktarn som ser rätt schysst ut i Svensk skog. ;)
Division Bärsärk!

Paxz

Inlägg av Paxz »

Alltid lika kul att se samma förslag komma fram gång på gång från olika personer. ;)

Jag säger samma sak som jag gjort två gånger tidigare. Vill du inte byta vapen så finns det en lista på länder och förband som använder sig av G36. Om inte något av det passar så kan man alltid hitta på något eget. Tyska KSK (Kommando Spezialkräfte) tycker jag personligen är riktigt badass, även om du nu nämt tidigare att du inte tyckte att de var så speciellt "wow.

Vill du hålla dig för dig själv så är det självklart upp till dig. Jag hade dock försökt hitta ett trevligt gäng att försöka spela med och sen anpassat mina inköp efter dem.
Who ever joins the game, must take the consequenses of the game.

björnä

Inlägg av björnä »

Då det är min bror som har ställt frågan så kan jag ge lite mer ifo.

han har spelet i 6 månader och fastnat för en g36k.
han spelar just nu med en lånad DPM uniform.
smyger runt i skogen på söndagsspel i östergötland för tillfället i hop med ett gäng ryssar.
kommer väl kanske börja med lite milsim vart det lider.
jag/vi har för sköt fått honom att köpa tysk gear men svartet vi får är: nja, jag vet inte, med mera, med mera.

Skriv svar