Blank silverfärg som är funkis?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Omegamortis

Re: Blank silverfärg som är funkis?

Inlägg av Omegamortis »

Haha, då är vi 2! Det du säger låter inte alls dumt, det är bara att sno sambons klarlack eller vad det nu heter det man har på efter nagellacket och dra över sen? Det skall minsann utforskas! Nån gång. Om inte annat hittade jag en firma som kan silverplätera delar. Har endast tittat en snabbis på deras hemsida, men de verkar ju göra det på allt möjligt, så att lämna in ett sikte eller så till dem kanske man skulle kosta på sig? :) Deras hemsida är iaf. "www.scandepro.com" ifall någon undrar.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Problemet är att silverplätering eventuellt inte är vad du söker. Silver ärgar och blir svart rätt fort. Jag tror att nickel eller krom är lämpligare.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Ah, det har du förstås rätt i! Ja, nickel kanske man skall kolla efter isåfall. Kan ta och testa att slipa ner en avtryckare som jag har liggandes och putsa upp den någon dag framöver och se hur resultatet blir.

Plinker

Inlägg av Plinker »

Anodisering känns bäst vad gäller hållbarhet och utseende, men då gäller det att prylarna är av aluminium.

Jag har polerat en massa saker själv, blir i regel snyggt en halv dag tills materialet oxiderar och får en äcklig blåaktig matt finish.
För att förhindra detta måste prylen förseglas snabbt och väl med klarlack, vilken givetvis inte fäster då ytan är polerad... :roll:

Om jag vore du skulle jag ändå försöka med en bra grå primer och seriös hobbyfärg (dessa brukar ha mest "trovärdig" finish)
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Ah, det är så illa alltså? Attans, ja, då får jag nog göra så som du säger. Jag får testa mig fram helt enkelt :)

Plinker

Inlägg av Plinker »

Skulle personligen testa färgen Spaz Stix Mirror Chrome om den ens går att få tag på i europa...

(skeden till vänster)
Bild
Särskrivning dödar miljoner människor dagligen.

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

:O Vill......ha!!..Satan va tufft!

Djihani

Inlägg av Djihani »

Jag skulle dock ge mig på detaljer som inte utsätts så mycket för slitage. Typ detaljer som är skyddade av utstickande prylars.

Absolut inte avtryckare eller mag-release som gnuggas hela tiden...
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

El Macho Grande

Inlägg av El Macho Grande »

Gå till ett företag som kromar, det är inte speciellt dyrt, speciellt inte om du gjort ett bra förarbete med att få det metallrent. Krom har dessutom fördelen att det är hårt och tåligt som attans.

Tex finns det ett företag här i stan som kromar valsar till järnverkets plåtvalsar för att ge en hård och bra yta. Jag kände en som jobbade där, men tyvärr slutade han innan jag hann lämna en AK47 till honom för kromning (jag vet att det är fel och Stalin skickar en kattunge till sibirien varje gång någon gör så, men samtidigt så är det på något sätt sexuellt upphetsande :) ).

Omegamortis

Inlägg av Omegamortis »

Tackar! Jag har kollat på lite företag som kromar, så när tiden är inne, så kommer jag höra av mig till dem och höra med dem om de vill kroma lite småskit åt mig. Kan betala dem en liten extra slant om de gör förarbetet åt mig, då jag inte har lusten att sitta och slipa alla smågrejer på boltcatch, mm. Kromad Ak alltså? Det låter ju inte alls dumt!

Men som du sa.. om man kromar så håller det nog lite bättre än att slipa det metallrent och lägga på klarlack. Snyggare dessutom.

Jag kommer givetvis att uppdatera om hur det går och ungefärlig kostnad.

God jul på er!

Skriv svar