Färg på deathrag???

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Vilken färg borde det vara på "Deathragen"

Klar Röd
27
14%
Orange
125
66%
Signal gul
11
6%
Spelar ingen roll
22
12%
Använder inte deathrag
3
2%

Antal röster: 188

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Twist »

Att folk spelar fult, tex genom att spionera med duk på huvudet, löser man inte genom att styra upp färger. Man måste styra upp folket. Det finns ju inget som hindrar folk från att ha två dukar eller en väst som de kan använda för att fuska.

Regelbrott kan inte lösas genom regler. Det är en självmotsägelse.

Tydligheten är jag dock med på, helt och hållet. Det var en aspekt jag aldrig tänkte på. Om arr/fotograf har en egen färg vet man hur man ska förhålla sig till folk som bär den eller andra färger. Bra poäng.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

DaToolBox

Inlägg av DaToolBox »

Ser att det är flera som tycker att man ska följa spelets regler när det gäller färg på duken, Men min fråga kvarstår dock. Varför måste det vara en annan färg på deathragen under vissa spel m.m. när mer eller mindre restan av airsoft världen kör med just röd deathrag?

Bestämmer man sig för att köra med en färg så blir det ju en sak mindre att tjafsa om.

Såg även att det var någon som tyckte att det kunde vara svårt att se skillnad på röd "armbindel" kontra röd "deathrag" på huvudet, Ser man inte skillnaden då ska man inte heller skjuta då alla regler säger att du klart och tydligt ska se vad och var du skjuter.

Bara lite funderingar runt ämnet... :|
M.v.h.
Charles a.k.a DaToolBox "The Father of Wulfjawz"
I'm just an old fart, Trying to cope with today's reality
Mina affärsredovisningar

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Det är inte det regeln om att man ska se var man skjuter handlar om. Den ska skydda emot skott på point blank i ansiktet (vid libanonrensning tex) eller träffar innanför säkerhetsavståndet. Att man skjuter på någon på avstånd utan att helt säkert kunna identifiera personen, annat än som spelare, är kanske inte helt hundra men inte emot någon regel.

Om "man" bestämmer sig för en färg så är det bara att köra på den men vem är "man"? Oavsett vad vi kommer fram till här då blir det inte bindande eller tvingande för arrangörer. Svensk airsoft är inte organiserad och det finns inget nationellt regelverk. Det är på många sätt positivt IMO men omöjliggör samtidigt vissa saker.

Bennybira

Inlägg av Bennybira »

Då får man hoppas att arr inte håller spel där röda baskrar förekommer på t.ex vakter etc ;)

Jag som person skulle gärna se skillnad på ARR, DIV och Döda

Om någon i ARR väst ropar... så stannar man.. då det är spelrelaterat
Om någon av DIV (diverse, fotografer, reportrar etc) ropar... så behöver du inte stanna och ta sätllning till det om det inte är skarp skada eller liknande
Om döda spelar ropar... så är något fel ändå

För övrigt tycker jag att mer vikt bör läggas på storleken av deathragen

Summering
Vill se skillnad på olika "folk"
Vill ha STORA deathrags.. så att de inte misstas för något annat.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Nybörjare > Allmänt

YogHippie
Hippie

Inlägg av YogHippie »

Rött eller rosa. SKRIKIG färg på det röda. Inte baskerrött, eller andra underliga former av röd.
50x50cm i storlek.

Orange, gult etc ska vara för fotografer, arrangörer, off-folk etc, på kommande arrangemang under
Hippies.
Hänger på Kethers inriktning där.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Det är tydligen sjukt olika vilka färger som används. Vissa av er säger att nästan alla använder rött? Det måste jag ha missat totalt, orange är det absolut vanligaste på spelen jag vart på, vissa även gult. Men faktum kvarstår, håller man sig till reglerna på respektive spel så brukar det lösa sig.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Ute i världen är rött vanligast. Här hemma är det mest neonfärger som syns.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Aiight. Omvärlden har jag mindre koll på ;) träffar bara dom på berget och då är det orange som gäller.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Da vinci

Inlägg av Da vinci »

YogHippie skrev:Rött eller rosa. SKRIKIG färg på det röda. Inte baskerrött, eller andra underliga former av röd.
50x50cm i storlek.

Orange, gult etc ska vara för fotografer, arrangörer, off-folk etc, på kommande arrangemang under
Hippies.
Hänger på Kethers inriktning där.

Hur menar ni att orange är svår att definera?
Ni menar att jägarnas signal orange är inte vida känt?
Röd lär ju definitivt komma i alla möjliga färger. Och dom röda jag har stöt på i skogen har 9 av 10 gånger fått en extra kärve boll för att dom syns för dåligt.

Sen har jag svårt att se att crew skulle hitta något billigare än reflexvästar som är gula. Det kommer sannolikt aldrig användas något orange på crew sidan.

Jag kommer fortsätta använda min orange som är skrikig har fungerat utmärkt dom senaste 10 åren.
Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

Skriv svar