Färg på deathrag???

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum

Vilken färg borde det vara på "Deathragen"

Klar Röd
27
14%
Orange
125
66%
Signal gul
11
6%
Spelar ingen roll
22
12%
Använder inte deathrag
3
2%

Antal röster: 188

Armyofme

Re: Färg på deathrag???

Inlägg av Armyofme »

Jag har en orange go och varm mössa jag tar på mig när det är småspel.
Annars, ha den typ som specificeras i reglerna för spelet.

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

En utav Dominion's orange'a deathrags ftw.

Goreplay

Inlägg av Goreplay »

Min är så in i helvete rosa att den nästan lyser i mörkret... testosteronet tar fan självmord när man tittar på den...
-Skickat från min brödrost-

Namboy

Inlägg av Namboy »

Satan, det med att arr. och fotografer använder sig av reflexväst och hur detta kan blandas ihop om man har en sådan som deathrag (som jag) har jag aldrig tänkt på!
Får pallra mig iväg till närmsta textilbutik och hitta ett lagom skrikigt tygstycke. :)
"We're surrounded. That simplifies things."

dariantel

Inlägg av dariantel »

så svårt är det väll ändå inte?

Ser man en färg som sticker ut jävligt mycket ur mängden av gröna kamouflage kläder så skjut inte på den. Oavsett om det är en arrangör, fotograf, joggare eller mm i reflexväst eller om det råkar vara en deathrag.
Om någon här inne är så skjutgalen att man skjuter eller blir sur på alla med neongul trasa på huvudet bara för att det står röd trasa i reglerna då skall man inte spela detta spel.

Men i övrigt om man gör som man skall och läser igenom reglerna för varje specifikt spel är detta aldrig någonsin ett problem. hehe

Bennybira

Inlägg av Bennybira »

@dariantel

Riktigt så enkelt är det inte. Man vill kunna skilja på alla.. så man inte blir backstabbad av en "fotograf" som blev medicad... eller liknande.
Nu menar jag inte att det händer vidare ofta. Men det vore kanske något (jag kommer byta nu iaf) att tänka på.

Da vinci

Inlägg av Da vinci »

Har flera gånger missat rött och blått för dom inte reflekterar tillräckligt med färg i dåligt ljus.
Så dom försvinner i allt annat.
Gula reflexvästar har å andra sidan tendens att likna gröna blad som träffas av solljus.
Sen hör det säker till att deathragen oftast är 15x15cm :roll: så bara det är ju galet.

Dom färger som jag sett bäst i skogen är signal/blaze orange som jägarna.
Och Yogs super rosa tyg. Dessa sticker ut så i i helsike.

Så kör jägarnas orange, funkar kalas.
Black Devils, In umbra, igitur, pugnabimus

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Jag kör med neonrosa tyll från Stoff o Stil om reglerna inte anger något annat. Under tjugo kronor löpmetern, icke absorberande och väldigt lätt. Det är dessutom manligt att våga bära rosa. ;-)

20 december 2012, 19:06:

...och för att ansluta till ämnet tycker jag att viken färg som helst som syns bra är ok. Det spelar ju ingen roll om arr/fotografer använder samma. Dem ska man ju heller inte skjuta på och de är heller "inte där".

Marsu och Kether har en poäng i att rött är att föredra på en del spel eftersom andra färger stör illusionen men på många andra spel är det just synlighet som är viktigast IMO.

Dukar är billiga så varför inte ha några olika?
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Wiggo

Inlägg av Wiggo »

När Pelle och jag arrangerade Compound-spelen så blev det en del rabalder om RÖD färg på rag'en.
Anledningen till diskussionen vart att några spelare på ena sidan noterade att de blev påskjutna av just folk med röd deathrag på huvudet.
När vi undersökte det lite närmare så upptäckte vi att ett par spelare som i sin impression använde röda baskrar, vilket vart det som ledde till misstagen.
Grabbarna i röda baskrar skiftade snabbt till alternativa huvudbonader, massa creds till er, varpå problemet upphörde.
Lärdomen för våran del var att vi, med våran åsikt om hur viktiga impressions kan vara, skulle börja satsa på Blaze Orange för spelare och fortsätta med den signalgula som vi använde som arrangörer eller fotografer.
Huvudsaken i min mening är i alla fall att det är en varsel/signalfärg så man snabbt kan konstatera utslagen eller ej.
- Styrelsen VSAF - Click Me PLZ -
- PIRA 2012 -
Affärsredovisning

Snöhäst

Inlägg av Snöhäst »

Twist, ang att arr o kamera folk inte ska ha likadan färg på tex västen... Vi eller iallafall jag tänker på att folk inte ska gå runt o spionera med deathrags på huvet också finns de folk som gått vilse några gånger när jag spelat, man ser ju ganska snabbt om man måste hjälpa personen att hitta spawn om de har olika färger o slipper tänka att de kanske är en kamera man som försöker få till bra bilder. Därför springer han runt i en cirkel :P

Finns ganska många anledningar till att spelare o "Off-game" folk ska ha olika färger :)

(Skrev på mobilen så stavfel finns säkerligen)
De svider när jag kissar.

Skriv svar