Crowdfounda en Forward Operations Base?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Nixon

Re: Crowdfounda en Forward Operations Base?

Inlägg av Nixon »

Nu har jag lovat min själ för en plats på FOB:ens odödliga altare...
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Bennybira

Inlägg av Bennybira »

jag kan vara med o skyffla sand utan problem.
Eller det är för flyttbarhetens skull de ska vara tomma?

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Inlägg av mehailz »

Direkt efter efter jul då man har fått lite mer pengar så kommer en tusing från mehailz iaf.

Mycket fint initiativ!

Kether
Admin

Inlägg av Kether »

Bennybira... Dom ska vara tomma för att kunna flyttas runt på olika områden.

Hittar vi i framtiden ett permanent område som vi kan placera den på så får vi se då.

Waldt

Inlägg av Waldt »

Spanna in kickstarter! :)
"I wanna sing a song in the boy band" never forget never forgive HAM2! ;)

Jesus

Inlägg av Jesus »

Kether: Om du vill klämma och känna på tomma HESCO-säckar så vet jag en arrangör nära dig som har ett par stycken liggande ;)

Edit: Kommer nog en tusing från mig också när nästa termins kurslitteratur är införskaffad!
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

icefox

Inlägg av icefox »

Hur går det för dig med insamlingen?
Sgt. "Icefox" Maclean

El_Gringo

Inlägg av El_Gringo »

Exakt, hur går det? :)

En tanke som slog mig häromdagen... Om planerna ändras och barriärerna ska brukas på ett & samma område kan jag kanske rekommendera ett billigt "substitut".

Rundbalar (traktorägg för er stadsbor).!. Dessa väger iofs 200kg och uppåt beroende på storleken och om man tillsätter ensilage eller ej, samt att dom kostar i regel 1 till 2 kronor/kilo om dom är färska, men nu är det inte färska jag hade i åtanke..

Transportskador, fel vid inplastningen, fåglar osv. kan göra att höet börjar mögla inuti balen och det gör ju självklart att dom är obrukbara för lantbrukaren, dessa flyttas ofta bara undan och "Jag kasserar dom senare" är ett vanligt tankesätt.. Kan t.ex se drygt 20 stycken från mitt badrumsfönster, dessa 20+ bar jag själv bort för flera år sedan sen det visade sig att dom var skadade och vi (farsan & jag) inte kunde utfodra kreaturen med dom.

Jag kan lova att det finns sådana "gömmor" hos varje lantbrukare som bara står och tar plats, och dom är garanterat inte dyra att köpa.

Så, min tanke, rundbalarna borde ju vara ultimata att använda som grund till en F.O.B och sedan tar man bara HESCO-säckar och (efter viss modifikation) klär in balarna med säckarna för att få "rätta look:en".
Det borde även göra att en HESCO räcker längre i.o.m att man kan klippa en säck i ena hörnet och använda säckens alla 4 sidor på en & samma sida av väggen?

Bara en tanke..

Skriv svar