Silikonspray i hårdvaruaffärer.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Re: Silikonspray i hårdvaruaffärer.
Du glömmer tidsaxeln. Spriten torkar ut huden medan den avdunstar. Oljan som blir kvar kanske skyddar mot framtida uttorkning och återställer skadan spriten har gjort men den förhindrar den inte. Det borde vara samma sak med petroleumbaserade ämnen i silikonspray.

Re: Sv: Silikonspray i hårdvaruaffärer.
Försökt läsa mig till på nätet varför petroleum är dåligt för packningar. De som oturligt nog har testat verkar observera att packningen till en början sväller upp för att till slut torka ihop och ramla sönder efter att tiden gjort sitt.
Detta är alltså känt, inte bara inom airsoft, utan de flesta ställen där packningar är viktiga. T.ex. Bil/båtindustrin.
Detta är alltså känt, inte bara inom airsoft, utan de flesta ställen där packningar är viktiga. T.ex. Bil/båtindustrin.
mjo men mängden petroleum är ju så liten så den knappast påverkar nånting i silikonspray.
Dom här skyddsglajorna pallar en hagelsvärm på nära håll.
- Coolt, resten av ansiktet då?
Alkohol flyter på olja. Så även där vinner oljan tror jag.Twist skrev:Du glömmer tidsaxeln. Spriten torkar ut huden medan den avdunstar. Oljan som blir kvar kanske skyddar mot framtida uttorkning och återställer skadan spriten har gjort men den förhindrar den inte. Det borde vara samma sak med petroleumbaserade ämnen i silikonspray.
Annars hade handsprit med olja i inte fungerat så bra som det gör!
jag har iaf aldrig märkt negativa aspekter av silikonolja med petroleum i... inte heller med någon annan produkt i sprayform.
Tex kopparpasta eller annat.
FNM airsoft
http://trackandstreet.se/
jaja alla som använt handsprit vet man blir torr i händerna av den... Orka diskutera det.
Min favorit är han som vände pipan upp och spraya wd40 genom pipan när han skulle underhålla bössan. Detta i tre år. Den bössan funka fan jämt. Föklara det om ni kan.
Är väl dessutom mer petroleum i wd40 än i silikonolja?
Min favorit är han som vände pipan upp och spraya wd40 genom pipan när han skulle underhålla bössan. Detta i tre år. Den bössan funka fan jämt. Föklara det om ni kan.
Är väl dessutom mer petroleum i wd40 än i silikonolja?

haha.
Kan vara så att WD40 helt enkelt är awesome? :O
Kan vara så att WD40 helt enkelt är awesome? :O
FNM airsoft
Kan? WD-40 är ett jävla undermedel.
Eller så har han precis som de flesta av oss andra hopupgummi och o-ringar i syntetiska gummiblandningar och inte i naturgummi (Som för övrigt varken tål petroleum eller alkohol!). Det finns bevisligen gummiblandningar som tål petroleum annars skulle varenda bil kräva byte av bränsleslangar med jämna intervaller.
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Det har jag redan gjort. Det vårdande innehållet uppväger det uttorkande innehållet. Att något inte gör märkbar skada betyder inte att det är optimalt. Behöver det vara optimalt för att fungera? Nej, självklart inte. Mycket lite på den här planeten är optimalt men vi lever än.harlekin skrev:Föklara det om ni kan.
Det är ett faktum att petroleumprodukter torkar ut gummi och att silikon, och en del annat, skyddar och underhåller. Proportionerna avgör slutresultatet. Svårare än så är det inte och inga anekdoter motbevisar det.

Nu var ju inte meningen med mitt inlägg att motbevisa det du sa utan snarare tvärtom...