MP-7. EL eller GBB?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Droopfy
Admin

Re: MP-7. EL eller GBB?

Inlägg av Droopfy »

Jag borde varit mer utförlig under mitt bygge.

Switch assy sitter bökigt till.
Du behöver ta loss den lilla spaken ovanflr avtryckaren, den har ingen funktion, men håller fast assyt.
Efter den trycker du lämpligen ur sprinten som håller triggern och pillar loss triggern med viss försiktighet.
Eldväljaren tar du lämpligen sist.
När du fått ur dessa tre får man lirka paketet bakåt.
På mina bössor får jag bända isär halvorna för att få ut den.

Är din bössa i metall kanske enda sättet är att dela bössan eftersom det är lite mindre böjbart än gjuten alu. :shock:

Tips är att skaffa/tillverka ett litet dorn så du både kan peta ur låspinnarna till reglagen och själva reglagen. Tänk på att reglagen kan vara väldigt ömtåliga så ta det lite lugnt med våldet.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Bobba

Inlägg av Bobba »

Gaah, de va så jag var rädd för att det skulle bli. Haha aja tror jag sätter mej med det på fredag när jag har lite mer tid då. Men nu vet jag iaf hur jag skall gå till väga :) Tusen tack för hjälpen.

Och jag tycker du redan har varit väldigt utförlig i ditt bygge, mycket fint vill jag få säga :)
Drakon Yastreb

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

Bumpar tråden lite, såg att någon att skrivit att TM släpper sin mp7 i gas , och ja de har dom för fick precis hem min igår! :D nu gäller de bara att vänta till sommaren/ inomhus spel!

Men när de gäller gas , brukar se vara mkt problem mes magasin som läcker, samt de är väl som mes gaspickor, spruta in silicon i själva blowbacken, samt fjädern i magasinet?

Marcus-M

Inlägg av Marcus-M »

liimpan922 skrev:Bumpar tråden lite, såg att någon att skrivit att TM släpper sin mp7 i gas , och ja de har dom för fick precis hem min igår! :D nu gäller de bara att vänta till sommaren/ inomhus spel!

Men när de gäller gas , brukar se vara mkt problem mes magasin som läcker, samt de är väl som mes gaspickor, spruta in silicon i själva blowbacken, samt fjädern i magasinet?
Liimpan922, vart köpte du din MP7?
Airsoft är bara ett riktigt fett FPS spel!

min presentation:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 165&t=8846

mina affärsredovisningar:
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=11234

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

Jag frågade airsoftbutiken om dom kunde ta in en åt mig och de var inga problem, gick grymt fort, fick den och 6 magasin efter 2 och en halv vecka typ :)

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Liimpan, var det dig jag tjöta me på bockaby?
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

liimpan922

Inlägg av liimpan922 »

yes de var jag! :) haha du måste hänga med till falkenberg och kolla på den , den är helt magisk haha!

Hybrim

Inlägg av Hybrim »

Letar efter en mp7 GBB för mest utomhusspel i skogen och har nu fastnat mellan KWA och TM mp7:orna.
KWA skjuter ca 400fps högt och tar green gas väldigt bra, men den saknar helt av rekylen som jag kräver från GBBs.
TM har underbar rekyl och hop up, men den ligger på bara ~330fps med green gas vilket den inte bör köras på, fast tänkte iaf köra med Ultrair Power Gas (lär väl va okej eftersom vi lever mest i kyla än hetta?)

Tror ni TM kan nå ungefär lika lång längd som KWA, elr iaf bra nog för utomhusspel i skogen, med hjälp av TM's hop up och kanske en installation av en tightbore barrel?

Skriv svar