Beställning från eHobby Asia

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Madbull Mike

Re: Beställning från eHobby Asia

Inlägg av Madbull Mike »

Sernemo skrev:Glömde bort att informera om leveransen >.<

Jag fick ett samtal den 8 augusti från UPS där dem ville att jag skulle maila in och meddela ifall den drevs av GAS eller C02, genast gick jag in och skickade ett meddelande med vapen länken osv men fick ett samtal den 9:de om att dem ej fått någon men sa till dem allt jag visste om vapnet och dagen därpå kom det en trevlig snubbe och lämnade över paketet.

Jag fick betala 440kr till UPS för det hela.

Är väldigt nöjd med alltihop frakten gick otroligt snabbt vilket är ett stort +! Dock blev det lite oro i början då min order inte gick igenom som det verkade men pengarna drogs från kontot, fick snabbt ett meddelande där dem berättade att kalaset va på väg. :P

Det ända som jag inte riktigt gillade var att när UPS bilen kom till stan så ringde han och sa att han skulle vara kvar i 1 timme och i samma samtal fick jag reda på vad jag skulle få betala till UPS. Det ledde till att jag ej hade tid att växla till mig pengar utan fick betala 60kr för mkt (stackars mig jag vet :lol:) så det hade vart lite trevligare om jag fått reda på kostnaden lite tidigare.
Var det ett GAS eller C02 vapen du beställde?
Mina köpes annonser

Mina affärsredovisningar

Sernemo

Inlägg av Sernemo »

C02 men dem trodde att det va Gas därför dem ringde fram och tillbaka ^^

Fillthee

Inlägg av Fillthee »

Men om man inte beställer något vapen utan delar eller tillbehör så måste man väl inte tvunget välja ups? Är nämligen inte hemma dagtid, bor en bra bit från jobbet och har 10 mil till deras närmsta utlämningsställe. Därför hade det varit smidigare för mig om det gick genom posten.

Myt4z

Re: Sv: Beställning från eHobby Asia

Inlägg av Myt4z »

Vad jag vet skickar de endast med ups oavsett. Du kan be ups leverera till ditt jobb.

Dj_komodo

Inlägg av Dj_komodo »

Nej då, delar å tillbehör kan dem skicka med vanlig post (Hong kong post) tar ca 8-10 dagar innan du får grejerna på posten... Har du tur slipper du tull, har du otur så kommer postens avgifter (100kr) + 25% av värdet på grejerna... Jag ber alltid ehobby att skriva ned värdet till 30 eller 40 dollar så slipper man betala så mkt tull...

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Enligt sitt avtal hanterar posten varken vapen eller vapendelar. Det brukar inte vara några problem med delar och tillbehör men det finns inga garantier.

Tull betalar man endast för varorna. Moms tillkommer dock på både varor och frakt.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar