A&K M249 Guide/Tips & Trix
Re: A&K M249 Guide/Tips & Trix
Någon som har testat aluminium pistonghuvud och cylinderhuvud? Vill få upp lite mer ljud i bössan, men håller A&K boxen för detta i längden, med säg 120 lösning?
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.
Nu vill jag inte vara taskig. MEN HAR DU SETT BOXEN?
Det är ju typ solid klump stål:P
Jag vill påstå att lyckas du ta sönder boxen på en m249, då har du otroligt mycket otur eller gjort något extremt fel.
Det är ju typ solid klump stål:P
Jag vill påstå att lyckas du ta sönder boxen på en m249, då har du otroligt mycket otur eller gjort något extremt fel.

Jo den är väldigt massiv, fick hem den för 8h sedan, har inte hunnit pillat på den så mycket mer än att funktionstestat den och tagit bort allt överflödigt fett från kuggarna 
Men då slipper jag oroa mig.

Men då slipper jag oroa mig.
PKM USER
A&K är extremt känslig med vilken nozzel som sitter i. Har försökt med ultimate aluminium cylinderhuvud och nozzel, funkade inte alls med matningen. A&k plastnozzel passar heller inte på cylinderhuvet. Hittar du något huvud och nozzel som funkar kan du väl dela det här?
Jag körde orginal nozzle och huvud, det var konstiga mått och jag fick bara massa läckage när jag bytte.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------
Ja , det fick jag också göra, då funkade det klockrent igen. Så länge det funkar bra så är det väl bara att köra på det 

På vilket sätt är den kinkig med cylinderhuvud? Passar den inte ihop med original cylindern eller är det yttermåtten som inte stämmer? Funderar på att kasta i ett V2 aluminium cylinderhuvud.
PKM USER
Har Deep Fires pistong/cyllehuvud samt Alu nozzle
funkar klockrent, inget läckage alls
funkar klockrent, inget läckage alls

Prickskytt
Andra cylle huvuden passar inte med original nozzle. På mitt ultimate huvud var a&k nozzeln alldeles för stor.
12 december 2012, 14:38:
PF, har du deep fire enlarged nozzle cylinderhuvud eller vanliga? Har du m4 nozzel eller ak nozzel?
12 december 2012, 14:38:
PF, har du deep fire enlarged nozzle cylinderhuvud eller vanliga? Har du m4 nozzel eller ak nozzel?
Jag har nu fått min bössa att funka.
Det som gjorde att den funka för mig var att byta pipa till Madbulls Python pipa.
Annars har jag:
No Name alu Cylinder Huvud (Tror jag, ska byta snart)
Slipad Hop Up
SG-55x Nozzle :O
Guarder Gummi
Då funkar skiten, för mig.
Det som gjorde att den funka för mig var att byta pipa till Madbulls Python pipa.
Annars har jag:
No Name alu Cylinder Huvud (Tror jag, ska byta snart)
Slipad Hop Up
SG-55x Nozzle :O
Guarder Gummi
Då funkar skiten, för mig.
Min Affärsredovisning
ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story