Båda mina M4:or är CQB ena 0 metare andar 10-15 metere, har inte spelat och tyckt att dom inte räcker till, visst 0 meteren skjuter långsammare och kanske inte har samma räckvidd men inget jag direkt tänkt på eftersom dom gjort uppgiften fin fint, genom att skjuta ut FI
M16 bössan har längre pipa & hela bössan är längre och även här ser jag ingen märkbar skillnad det enda som skilljer bössorna åt är längden för min del. M16 har jag 2 olika fjädrar till en 90-95 0,20g bul & en 120 0,20g bul.
Bilden jag har som avatar bild är på min M4 magpul CQB som är kittad med tan prylar då den levererades helt svart, kör denna på ett LiPo 11,1V och den andra M4:an körs på ett 7,4 LiPo
M16 bössan körs på ett 9,6V NiMh kommer att bytas ut även det till ett LiPo så småning om.
Jag hade också dessa funderingar ett tag men det har oftast med vikten på bul:en "kulorna" hur god precisionen blir, pröva dig fram sen när du spelat in dig lite, köp på dig lite 0,20, 0,23, 0,25, 0,28 bul, skjut på med bössan på samma avstånd säg 40-50 meter så ser du skillnade på spridningen med samma bössa, såg ett klipp på youtube där dom gör detta test och det är rätt stor skillnad på bul:ens vikt.
Där vi kommer spela när arenan blir klar kommer jag köra med 0,20 bul, räcker gott då det är nära avstånd och ingen vind eftersom vi är inomhus.
Nu kommer en gissning av mig, tror dom flesta som spelar utomhus kör med 0,25 eftersom dom brukar vilja att man kör med miljöbul och dom finns i 0,25 till billig peng.
Kör lite blandat om det inte är krav på miljöbul 0,23-0,25 har blivit mycket 0,23 för man får mer bul till samma pengen typ