11v Lipo + Cyma
11v Lipo + Cyma
Har läst de trådar jag hittat om att kombinera 11v Lipo med olika bössor och uppfattningen jag har fått är att det inte ska vara några problem förutom att man kan behöva en mosfet.
Men även ett vapen med out of the box-internals från Cyma ska klara att drivas av ett sådant batteri utan att saker och ting tar skada alltså?
Men även ett vapen med out of the box-internals från Cyma ska klara att drivas av ett sådant batteri utan att saker och ting tar skada alltså?
-
Re: 11v Lipo + Cyma
Kör min cyma-AK på 11.1 volts lipo utan problem... dock med mosfet och mest på semi. Det jag skulle vara orolig för vore att själva switchen skulle sota igen om man kör den helt original.
cyma 040 048 050 och RPK (kan ej nummer) pallar det helt klart.
Även cymas nyare mp5or orkar detta
Även cymas nyare mp5or orkar detta
FNM airsoft
http://trackandstreet.se/
http://trackandstreet.se/
I see. Så det man bör oroa sig för är switch assemblyt. Perception vad kör du för slags mosfet då?
Man behöver nog inte direkt oroa sig för SA. Det ska gå en hel del kulor igenom den innan det blir ett problem... Dock skadar naturligtvis inte mosfet - det räcker med en enkel skepparn-mosfet egentligen, om du nu inte vill ha massa funktioner.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
Jag gör inte av med mer än max 1000-1500 kulor per spel och då skjuter jag väldigt mycket singelskott, det kanske hjälper att inte slita ut den så mycket?
Senast redigerad av 1 Fralex, redigerad totalt 0 gånger.
Egentligen är singelskott mer skadligt, det är per avtryck som SA:n slits. Men det är ingen fara, egentligen, det tar sin lilla tid innan SA:t är totalkört.
Haha, hur länge är sin lilla tid då?
Det är omöjligt att svara på. Mig har det inte hänt efter ett år av hårt bruk... Kör förvisso med 7,4v, men jag vet flera som kört i mer än ett år på 11.1v utan mosfet och aldrig ens öppnat bössan utan problem, just med Cyma.
Okej, kör redan med ett 7,4v lipo men hade tänkt öka på till 11v då rof:en på AK:n är lite för seg med 7,4v.
Men om det skulle gå åt helvete får man väl helt enkelt byta ut switch assemblyt. Det var inte så dyrt såg jag.
Men om det skulle gå åt helvete får man väl helt enkelt byta ut switch assemblyt. Det var inte så dyrt såg jag.