Nybörjare söker tips.

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hiawatha

Re: Nybörjare söker tips.

Inlägg av Hiawatha »

Trevligt!
Hoppas du blir nöjd och säg gärna till sen hur du upplever den ! :)

Ytterligare en fråga ang batteri och laddare.
: Jag tänkte beställa ett lipo batter samt laddare till ak:n från hobbyking som någon tidigare rekommenderade.
Så jag undrar om man kan köra på valfritt lipo med rätt mått och köra en adapter typ dessa ? :

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _Pack.html

http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... _bag_.html

Alla deras "Airsoft" batterier finns endast på lager i US, men det kanske inte spelar någon roll ?

Laddare blir det IMAX 6 som jag sett så många varmt rekommendera :)

Så, kommer det lira fint eller får man bita ihop och ta ett airsoft batteri ?
Vill få prylarna så fort som möjligt!

Mvh

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Adaptrar ger en massa motstånd i onödan. Köp DEANS-kontakter och byt på bössan istället. Det är ett enkelt ingrepp.

26 november 2012, 18:44:

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =20&t=2025
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Tack för svaret Twist!

Deans verkar ju vara en skön lösning om man som jag planerar att köpa på sig ett gäng batterier.
Är den egentliga skillnaden då endast kontakten eller har deras "airsoft" batterier någon annan fördel ?

Blev ett spel i lite drygt 1 dm snö idag, jävligt skoj men också helt omöjligt att se kulbanan :)

Ohman: Har bössan landat ? Isf vad tycks ?

Mvh

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Det du ska titta efter är spänning, C-värde och kapacitet. Det som gör ett batteri till "airsoft-batteri" är förmodligen bara kontakterna (Tamiya) och eventuellt måtten. Om V, C, mAh och mått verkar rätt så köp. Byt kontakter om det behövs.

ohman

Inlägg av ohman »

Japp, bössan har anlänt, med samtliga tillbehör :D
M4-web.jpg
Jag är väldigt nöjd med den, över förväntan faktiskt. Otroligt rapp (1500+ kulor/minut med 11.1 LiPo, har inte chronat med 7.4 än, men det räcker till) och bra precision "out of the box". Extra otroligt är att de billiga PMag jag beställde faktiskt fungerar utmärkt, matar hur bra som helst, dock är det tight att få in och ut magasinen ur magasinbrunnen, men lite filande så löser det sig. Den chronar ca 114 m/s med 0.25, men en svagare fjäder medföljer i lådan om man vill trimma ned den en aning.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Hiawatha

Inlägg av Hiawatha »

Ja precis förutsatt att alla värden är identiska så ska det bara vara till att köra på då, och fixa kontakterna såklart. Tack! :)

@Ohman:
Ser ju sjukt trevligt ut! Tror nog du sålde en ny src åt Taiwangun nu :)
Är tillbehören deras acm prylar ? Isf hur dan är passformen och kvalite?
Kostar ju en bråkdel av vad äkta magpul-delar som man kollat på kostar :)

ohman

Inlägg av ohman »

Tillbehören är ACM ja, passformen är inte strålande tyvärr.

* Handguarden fick jag dremla rätt ordentligt innan den passade bra, men jag tror att det beror mer på fästet som SRC använder bakom siktet än på själva handguarden, men jag rekommenderar nog att köpa en ny deltaring som ska funka med handguarden.

* Pistolgreppet, sitter som en smäck, inga problem alls, inga glipor.

* Kolven, den glappar en aning, i det här fallet tror jag att den är dimensionerad för en grövre buffertub, men jag löste det med 2 bitar isoleringstejp ovanpå varandra till höger, vänster och ovanpå buffertuben, nu sitter stocken bra med.

* PMags, sitter som berget, och som någon annan sa tidigare, det blir inga "rapid mag shifts" här inte, utan lite mer "men för i fan lossna då"-byten :D Det går att avhjälpa genom att fila ner knopparna som sitter på magasinet en aning, jag har testat på ett mag och det verkar lovande.

Kvaliteten i delarna känns bra dock, trevligt material. Köp hopupgummi förresten, det som sitter i ger inte tillräckligt bra hop, men spacern är trevlig, någon form av rundad H-spacer.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Du skriver delta ring men jag tror du menar handguard cap. Delta ring sitter över barrelnut, mot vapenkroppen.

Synd om någon skulle lägga pengar på fel del, tänker jag. :-)

ohman

Inlägg av ohman »

Både handguard cap och barrelnut/deltaring, alternativt bara barrelnut.

Som det ser ut på SRCn så är handguard cap för tight (och i plast av någon outgrundlig anledning) jämfört med de i metall som man normalt sett får (jag bytte till en i metall). Men även barrelnut verkar vara för nära deltaringen. Svårt att förklara och kan inte göra en bild just nu då jag sitter på jobbet ;)
Men i princip ser handguarden ut som att den ska läggas över barrelnuten, för att sedan deltaringen ska kunna glida fram och låsa fast den. På SRCn så finns inte tillräckligt mycket spel mellan en maximalt tillbakadragen deltaring och barrelnutkanten så handgrip går omöjligen att få in där i mellan.

Min lösning var helt enkelt att dremla bort delen som skulle gå över och bakom barrelnut så den har en rak kant som låses fast mellan barrelnut och deltaring. Jag såg däremot att det fanns en barrelnut som antagligen skulle funkat bättre på en polares M4, då den stack ut bra mycket längre från deltaringens framkant.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop

Inlägg av Twist »

Då är jag med. Tack för klargörandet.

Handguard cap i plast känner jag igen. Jag tror att TM hade det på sina M4:or förr i tiden. Jag har iaf kastat ett par under åren som dykt upp bland alla delar jag samlat på mig. De passar inte till någon handguard jag någonsin haft.

Skriv svar