Tips inför mitt första automatgevär?
Re: Tips inför mitt första automatgevär?
Det finns en viss risk att ett Acog kommer se galet stort ut på en MP5, men ja, du behöver ett rail att fästa i princip alla sikten i. Jag tror att TWG bara har ett sikte som inte behöver ett rail då det är gjort för MP5: http://www.taiwangun.com/riflescopes_an ... c_m_4.html
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Okej! Då ska jag nog köpa ett rail och ta med vapnet till någon butik och kolla hur siktet ser ut. Min modell av MP5an har ju en ganska bastant ljuddämpare. Ser det jättekonstigt ut? http://cdn.airsoftsociety.com/images/2/ ... 491847.jpg
Duger det lilla railet till dom flesta sikten, eller måste jag ha ett längre? Vill helst inte ha ett onödigt stort som sticker ut framför eller bakom siktet.. Det måste ju vara lite stil på puffran
Duger det lilla railet till dom flesta sikten, eller måste jag ha ett längre? Vill helst inte ha ett onödigt stort som sticker ut framför eller bakom siktet.. Det måste ju vara lite stil på puffran

- Stay Classy!
Mp5 = Litet vapen = Litet sikte.
Högst personlig åsikt.
Men typ Aimpoint T1 microdot, C-more reflex sight, mp5/g3 RP sikte(så slipper du rail).
Haft/har alla tre, och siktet som är gjort för mp5 så man slipper rail är sjukt smidigt! Finns att beställa på www.rsov.com för en spottstyver och funkar perfekt!
Högst personlig åsikt.
Men typ Aimpoint T1 microdot, C-more reflex sight, mp5/g3 RP sikte(så slipper du rail).
Haft/har alla tre, och siktet som är gjort för mp5 så man slipper rail är sjukt smidigt! Finns att beställa på www.rsov.com för en spottstyver och funkar perfekt!
Om man ska börja snacka RS så är det ingen som sätter ett zoomat sikte på en 9mm SMG. Därför skulle jag anse att det inte passar på en MP5. Dessutom så är eyereliefen inte så lång så att det passar på en MP5-mount.
I looks är nog ett mindre sikte snyggare, men många av små bössorna skjuter på rätt bra och man kan ha nytta av ett med förstoring, inte haft acog men har haft kikarsikte vilket såg förjäkligt ut men var rätt nice. Så fort det blev närstrid så blev ju dock kikarsiktet värdelöst och jag kände mig ganska osäker så nu är jag inne på en flip to side magnifier till eotech replikan på min UMP, vet inte hur det skulle vara på en MP5 SD6. Tycker Eotech är snygga även om replikana inte ser exact lika dana ut. Att kunna välja när man vill ha förstoring eller inte låter riktigt bra även om replikorna är långt ifrån perfekta.
Det är nog bara en åsikts grej om vad du vill ha på den, sen kan det ju se rätt kasst ut också som en magnum pistol med kikarsikte på som jag såg i nån kass film nyligen. (The Revenant tror jag den hette)
Det är nog bara en åsikts grej om vad du vill ha på den, sen kan det ju se rätt kasst ut också som en magnum pistol med kikarsikte på som jag såg i nån kass film nyligen. (The Revenant tror jag den hette)
-
Till min sd6 köpte jag ett mount från striker samt en aimpoint kopia, var snyggt som fan och lagom stort. Rekommenderas starkt!
vad för sikte du ska ha är en helt personlig preferens, om du vill ha 9x kikarsikte på en mp5 så kör på det! finns massor med acog kloner utan förstoring som funkar skitfint!
men dra till vapenbutiken en regnig söndag och testa dig fram på deras cqb arena! personalen är skit bra och folk som spelar där brukar vara riktigt goa gubbar!

men dra till vapenbutiken en regnig söndag och testa dig fram på deras cqb arena! personalen är skit bra och folk som spelar där brukar vara riktigt goa gubbar!
definera "denna typen av folk"Det hade jag inte väntat mig när det gäller denna typen av folk! Väldigt kul!

Jo jag hade tänkt mig ett acog utan zoom. Såg att jag kunde få både sikte och rail från TaiwanGun för ca. 500kr med frakt så jag funderar på att beställa det och testa! Annars lutar det åt aimpoint..
Men så är det ju med allt. Umgås mycket med biltokar, och när vi diskuterar saker när någon annan är med som inte förstår så ser man att den personen blir lite obekväm och inte vill bli dumförklarad, typ. Lite så känner jag mig just nu! 
Hahaha, ja.. Jag vet inte riktigt. Känner mig lite vilsen och osäker bland er "vapennördar" än så länge, om jag får säga så med glimten i ögatdefinera "denna typen av folk"

- Stay Classy!
Var inte orolig, denna hobby är i regel välkomnande, till skillnad från en del andra snäva hobbyer.
Det har nog säkert att göra med att det vi gör är i mångas ögon väldigt kontroversiellt, och det sista vi vill är att få se vår hobby förklarad olaglig. Därför är det ganska transparent och öppet utåt, ju fler som förstår vad vi gör desto bättre. Så lyder min reflektion iallafall..!
Det har nog säkert att göra med att det vi gör är i mångas ögon väldigt kontroversiellt, och det sista vi vill är att få se vår hobby förklarad olaglig. Därför är det ganska transparent och öppet utåt, ju fler som förstår vad vi gör desto bättre. Så lyder min reflektion iallafall..!
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
За край наш родной мы все пойдем в священный бой
- Twist
- Sysop
- Lag / förening: Disposable Heroes
- Aktiv sedan: 2001
Eftersom det var lite frågetecken kring det:
Receiver = låda. Dvs vapenkroppen.
Receiver = låda. Dvs vapenkroppen.