Tips inför mitt första automatgevär?

Här är inga frågor för dumma! God ton och artighet gäller, kan du inte vara trevlig så behöver du inte skriva här.
Hälge
Lag / förening: Task Force Rednecks

Re: Tips inför mitt första automatgevär?

Inlägg av Hälge »

Litet problem med beg bössor som finns här (tex)
Är att det alltid är "nyskick" på dom enligt annonsen....
8/10 fall så är det inte nå "nyskick" när väl bössan kommer hem.

Köp en ny bössa istället som många har sakt!

Lär du dig att mecka tillslut så kan du fynda "nyskick" beg bössor.

Edit: Ah såg nu att du redan köpt en ny bössa ;)

Lazt

Inlägg av Lazt »

Man brukar räkna på ett skott per mAh fast om den skjuter hårt blir det mindre, och sen kan kvaliten på batteriet och hur bra bössan rullar skilja enormt.
Bra tips är att gå över till lipo-batterier (och laddare), mycket bättre styrka och storlek.
Med väggladdaren du fick med får du säkert ladda mellan 6-12timmar beroende på batteri och laddare.
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

ministry

Inlägg av ministry »

Pontus;

I nio och en halv fall av tio är det medföljande batteriet helt värdelöst. Vi har minst en tråd i veckan där en stackars nybörjare tror att hans vapen gått sönder - på grund av att batteriet inte orkar cykla motorn och växellådan!

Det är dags att skaffa LiPo-batteri, min vän - http://www.hobbyking.com har löjligt billiga ack som är de bästa acken jag prövat. Klart bättre än Firefox, m.m., och du får ungefär fyra av dessa per Firefox-batteri!

Mät upp hur stort batteri du har plats för, och shoppa loss. Du blir inte besviken.
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Pontus

Inlägg av Pontus »

Tackar för den infon, ministry. Kan vara bra att veta så jag inte sitter här frustrerad någon kväll. Får kolla på nya batterier efter jul och hoppas att detta håller fram tills dess! Du vet inte hur länge originalbatterier ska laddas och hur länge dom håller sig pigga efter det? Detta är på 1200mAh/8.4v

Edit: Sökte faktiskt nu och hittade en formel för att räkna ut laddtiden. 5 timmar ska det laddas tydligen.
- Stay Classy!

p33krN

Inlägg av p33krN »

+1 På ministry. Skaffa ett lipo från hobbyking. Du får nästan garanterat ett batteri för mindre än 150kr inkl. frakt.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Jag kör LiFe batteri, vet inte vad skillnaden mellan lipo och LiFe är men blev rekommenderad när jag köpte bössan och är helnöjd med det. Hade dock gått in ett större i UMPn, kan nog klämma in ett till i bössan i framtiden :) Laddaren är riktigt bra och visar tydligt när batteriet är laddat.
https://www.airsoftbutiken.se/category.html/life

Och det med begagnat som jag sa tidigare, håller helt med om att man inte ska börja med begagnat. Tanken som sagt var den låga budgeten och ja, iaf det jag sett ju längre ner man kommer i priser desto sämre blir bössorna tills man slutar på något som man kunde skippat att köpa. För dom ca 1500kr som han nämde skulle han säkert kunnat få en begagnad bössa som kostar runt 3000+kr ny ochär i gott skick. Det är ju också betydligt roligare att få sin första bössa ny och öppna den och allt, som julafton.

Ny köptes ju en ny MP5 SD6 och det var ett bra val tycker jag. Grymt snygg bössa!

ohman

Inlägg av ohman »

Bra val! Jag är själv svag för just den modellen på MP5 (men har svårt att motivera fler inköp just nu då min fjärde bössa borde anlända imorgon :D ).

Angående polis och tull, det är inget sådant alls när du beställer inom EU, polis bör väl inte vara inblandat alls för övrigt (om du nu inte börjar bråka med tullen efter att ha beställt en gasbössa och åkt fast). Dvs, tullinspektionen görs, fast det sköter UPS om helt och hållet och räknas in i deras leveranstid.

Så till nästa gång, kolla upp återförsäljare inom EU först, exakt samma bössa från TWG hade du betalt ca €165 för (http://www.taiwangun.com/sub-machine-gu ... ebb_1.html) vilket är just under 1500:- plus ca 150:- i frakt... :shock:

Den enda direkta nackdelen med att handla utanför Sverige är garantiärenden då man i värsta fall måste skicka ner grejorna om de går sönder, samt möjligen att du får vänta fyra dagar på leverans.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Whopper

Inlägg av Whopper »

Moms gäller utanför eu och tull från ups är rätt saftig. 150kr sist. Sen var det moms på några hundra så blev 455kr i extra avgifter. Tror man slipper det inom eu.

Bloodneed

Inlägg av Bloodneed »

Ett tips är att du tänker över din karriärstart, airsoft kostar en hel del och saker går sönder, airsoft blir efter ett tag mer ett beroende än en hobby, brukar dra parallellen att ett heroinmissbruk både är billigare och mindre beroende framkallande. Har du redan bestämt dig så finns det inget annat att göra än att välkomna dig till den här världen av extrem lycka, missnöje och Kostnader
CTR EP3 Championship White, nuff said

Genocide

Inlägg av Genocide »

Omfg! Hahaha så jävla spot on!
HEROINMISSBRUK! Fan va jag garva.

Men välkommen till airsoften! Leta dig till en bana och träffa lite folk. Airsoftare är hjälpsamma, så har du frågor så skäms inte. Bara att fråga. Forumet är en stor kunskapsbank.
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Skriv svar