Behöver råd om vapenväska

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Pocket

Behöver råd om vapenväska

Inlägg av Pocket »

Hejsan.

Jo det är så att jag har beställt ett WE m14 gevär och tänkte inhandla en vapenväska som passar. Har tittat lite på både plastväskor och vanliga i tyg. Det viktiga är ju att den är tillräckligt lång och rymmer minst 2 magasin samt ett scope som jag kommer köpa i framtiden.

Någon som kan komma med lite för/nackdelar/erfarenheter med dessa olika sortens väskor?

Tack på förhand!

Användarvisningsbild
mehailz
Lag / förening: ODA-036
Aktiv sedan: 2009

Re: Behöver råd om vapenväska

Inlägg av mehailz »

Jag föredrar "Hard Case" väskor.

Alltså i metall eller plast med skummgummi i, som du skär ut formerna för ditt vapen och eventuella tillbehör.

Har ju dock även tyg-väskor...Smidigt vid söndags spel, bara slänga i bössan och dra upp den på ryggen och dra iväg;]

Pocket

Inlägg av Pocket »

Jo jag har funderat på hardcase jag med fast en polare menar att det är bökigare att bära runt på dom men det känns ju bra att ens vapen ligger ordenligt och inte åker runt samt om man går emot någon kant så händer det ju inget.

Användarvisningsbild
mehailz

Inlägg av mehailz »

Ta det som passar dig bäst. Gillar du smidigheten med en tygväska, så go for it!

Nitisk

Inlägg av Nitisk »

Skulle vilja inflika ett till plus till att använda hård väska. Man kan lägga den nästan var som helst när man är ute på fältet och ska packa upp, till skillnad från en mjuk väska som lätt viker sig beroende på vart man lägger den.
Så köp en hård imo.

Whopper

Inlägg av Whopper »

En polare kör hardcase, tittar själv efter en bra. Riktigt smidigt måste jag säga, han slänger upp den på nån sten vid starten bara så har han allt där och kan fixa med. Nu är vi inte många men har aldrig haft något problem med stöld eller liknande så det är safe för oss. Min väska däremot är en mjuk som suger upp allt vatten inom 2km radius så fort den hamnar på lite mossa. Smidigt kanske men själv är jag orolig att bössan ska ta stryk eller bli blöt. Skulle rekommendera att dra till med ett hard case direkt, tror det finns verktygslådor på clas ohlsson med skum i som man skär ut själv, i flera storlekar. http://www.clasohlson.com/se/V%C3%A4ska/Pr314142000 vågar inte yttra mig om den är bra eller inte men brukar inte bli besviken på clasohlsson grejer. Edit* dom var visst i minsta laget.

Användarvisningsbild
mehailz

Inlägg av mehailz »

Den lilla whopper funkar bra för ens picka eller dylikt. Kvallén på den är faktiskt helt okej.

Men när man vill ha en liknande pelican's väskor, lite större, med pluck skummgummi i, så blir det inte billigt;[

Pocket

Inlägg av Pocket »

Det lutar nog mot en hardcase då. Jag har redan en sån här till min revolver som jag är nöjd med

http://www.frysen.nu/produkt.php?viewCa ... item=17365

Det blir nog troligtvis en sånhär till geväret

http://www.frysen.nu/produkt.php?viewCa ... item=14218

Whopper

Inlägg av Whopper »

Kunde inte hitta bilder på den öppnad men det ska vara vadd format som eggplattor i den så den är nog helt ok, annars kanske man kan ta ur det som är i och lägga i nytt.

Om man har lite mera cash :D undra vad en sån väger i slutändan.
http://www.copquest.com/28-4200.htm

Pocket

Inlägg av Pocket »

haha den du länka vart ju kunglig :D

Skriv svar