burst mosfet med microswitchtrigger

Armyofme

burst mosfet med microswitchtrigger

Inlägg av Armyofme »

Jag går och funderar på en magpul masada och vill kunna ha single/burst på den.
När jag sökt runt på internet så har jag sett flera trådar som varnar för mosfet i vapen med mikroswitchtriggers.

Är det någon som har bra koll på detta eller kanske har en masada där det jag vill ha gunkar? Vad har du då för grejjer?

Schultz

Re: burst mosfet med microswitchtrigger

Inlägg av Schultz »

Jag vet flera som kör mosfet tillsammans med microswitchar, då oftast i kulsprutor som m60/m249 och det funkar i regel väldigt bra. Jag kör mosfet i min 249a och den håller ihop bra :)
ODA 727
PTW User

Mina affärsredovisningar

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Kanske är främst burstfuntioner som strejkar då?

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Mikrobrytare ger massor med kontaktstuds vilket en mosfetswitch tolkar som att den ska slå ON/OFF tusen gånger innan det blir en stabil ON-signal, och eftersom mosfeten blir som varmast i till- och frånslag, inte under konstant ström, så är det farligt. Mikrodatorstyrda mosfetswitchar har förprogrammerad fördröjning på insignalen som gör att när den får den första insignalen så väntar den någon millisekund innan den faktiskt börjar läsa vad som händer på insignalen, och på så vis försummas den studsande signalen tills den är stabil. De SKA i alla fall det om inte tillverkaren är helt kass, om det är någon som glömt det har jag ingen aning om men det är ganska basic så man får väl anta att det finns där i allihop.

Analoga switchar har inget sånt skydd. Jag började kika på en analog lösning med en digital vippa men det hamnade i högen med projekt (:
Jobbar på Röda Stjärnan

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Ok! Då har jag fått en vettig förklaring :)
Du har möjligtvis ingen sådan mosfet i skallen du direkt kan rekommendera?

Jokk

Inlägg av Jokk »

Jag snackade med agressor studio (bra killar som kan masada). Jag blev rekommenderad merf 3.2 och att man kunde behöva byta till en kraftigare mikrobrytare. Sagt och gjort, nu har jag det i min masada och den verkar funka (inte hunnit spela med den än, bara prov pangat hemma).

Droopfy
Admin

Inlägg av Droopfy »

Här är ett projekt jag jobbar på. funkar bra, men behöver en ny cut of leaver.
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... =26&t=3455

Dock ingen burst.
Mina Affärsredovisningar: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=2137

Rich Hall: "-I loved the boy scouts, we went to Vietnam"

Armyofme

Inlägg av Armyofme »

Jokk: Grymt! Då ska jag kolla upp det :D
Droopfy: Wow, jag kommer absolut hålla koll på det projektet!

Jokk

Inlägg av Jokk »

Har provspelat med Merfen nu. Gick hur bra som helst. Provade dock inte burst idag. Men semi med broms funkade utan problem.
Ifall jag tar mig tiden att ställa in bursten ordentligt så borde även den funka väldigt bra.

merf + aggressor studios microswitch får 5 av 5 imm-fria skyddsglasögon, KANONKUL! =D

UPDATE: Har nu testat bursten och den funkar som en klocka.

Skriv svar