CIRAS, How to:
CIRAS, How to:
Tjena tjena ASS!
Köpte mig en CIRAS för ett tag sen som precis har anlänt, och jag märkte... Hur i H-vete ställer jag om Axelbanden?
Förstår att Cumberbundsen är till för att "ställa in" kring midjan, men jag hittar inte hur jag kan ställa om axlarna.
Sådär ja! Oturligt nog så var redan västen på max, dvs den verkar faktiskt vara lite liten för stora mig. Vi får se hur jag gör, om jag säljer den eller inte.
Men tackar hjärtligast för all hjälp!
Alla tips och tricks för hur man ställer om storlek på CIRAS och vad newbies bör kunna känna till om den.
Köpte mig en CIRAS för ett tag sen som precis har anlänt, och jag märkte... Hur i H-vete ställer jag om Axelbanden?
Förstår att Cumberbundsen är till för att "ställa in" kring midjan, men jag hittar inte hur jag kan ställa om axlarna.
Sådär ja! Oturligt nog så var redan västen på max, dvs den verkar faktiskt vara lite liten för stora mig. Vi får se hur jag gör, om jag säljer den eller inte.
Men tackar hjärtligast för all hjälp!
Alla tips och tricks för hur man ställer om storlek på CIRAS och vad newbies bör kunna känna till om den.
Senast redigerad av 1 Haineko, redigerad totalt 0 gånger.
ALLMÄNT ANTI ALLT AUTO ÖVER 130 M/S
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'
Re: CIRAS, How to:
En CIRAS hålls ihop av någon slags magi som jag aldrig har pillat med men detta kanske hjälper?
http://www.cirasvest.com/pictures/MCCIR ... ctions.jpg
http://www.cirasvest.com/pictures/MCCIR ... ctions.jpg
Ja det verkar onekligen som om tomtar och troll är i görningen!
Tackar så mycket, ska kolla!
Om jag förstår den rätt så måste jag först plocka isär väst f-n.... Det.. var ju smidigt.. Antar att det har någon slags fördel på RS versionen, men här vart det istället bara jobbigt, öj öj öj.
Tackar så mycket, ska kolla!
Om jag förstår den rätt så måste jag först plocka isär väst f-n.... Det.. var ju smidigt.. Antar att det har någon slags fördel på RS versionen, men här vart det istället bara jobbigt, öj öj öj.
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'
Nu är inte jag nån expert på västar, men jag vet att vissa har "snören" man ska kunna dra i för att typ hela västen ska falla isär. Detta för att man snabbt ska kunna få av sig den om man skulle behöva. Kan tänka mig att de är ett jäkla pill med såna. 

Poängen med en CIRAS är bland annat, precis som namnet (Combat Integrated Releasable Armor System) antyder, att den snabbt ska gå att få av sig, om du fastnat, hamnat i vatten och så vidare. Detta genom att dra i ett handtag, som är kopplat till en vajer som går genom hela konstruktionen. Delarna förbinds bak i ryggslutet, där vajern träs genom en paracordögla, som i sin tur håller ihop varje del. Drar du bort vajern, lossnar delarna.
Du ställer om storleken genom att dra upp velcrodelen på ryggen och trä vajern i olika hål.
Du ställer om storleken genom att dra upp velcrodelen på ryggen och trä vajern i olika hål.
Brimstone 14
was known as sniper_elof
was known as sniper_elof
Haha, men de var ju typ det jag sa. Fast inte så tekniskt! 

Fruktansvärt väst-härke i mitt tycke, just på grund av ställbarhetsfunktionen . HUR jag än försökte jocka kablarna i denna sladderpåse till väst blev resultatet alltid det samma . En kabellnut i ryggen som liknade en tumör , vilket fick västen att se ut som en påse skridskor.. Bör tillägas är att jag troligtvis satt ihop den fel :p men never the less stor otymplig pjäs med mer kablar och sladdar än en förgreningskontakt :/
CTR EP3 Championship White, nuff said
Eeh... Ja då var det väl bara att slita isär den sen när jag kommer hem då!
Blir att kolla en instruktionsvideo om hur man gör.. Hittade en fransk som visade alldeles utmärkt hur allt skulle sitta!
Blir att kolla en instruktionsvideo om hur man gör.. Hittade en fransk som visade alldeles utmärkt hur allt skulle sitta!
FEAR, A07 'Viking'
FEAR, A07 'Viking'
Det är otroligt mycket lättare än det låter och ser ut.
Hade Ciras ett bra tag. Super skön med plattor i.
Öppna luckan i bak, trä ur vajern ur "hålen" och flytta dem något "snäpp", trä vajern i "hålen" och klart!
Just ja.. Stäng luckan när du är klar..
Hade Ciras ett bra tag. Super skön med plattor i.
Öppna luckan i bak, trä ur vajern ur "hålen" och flytta dem något "snäpp", trä vajern i "hålen" och klart!

Just ja.. Stäng luckan när du är klar..
Ett gott råd är nog att riva upp all velcro först och titta hur det sitter ihop under tills du är säker på att du förstår hur det fungerar. Inte göra som jag och ivrigt testa nödreleasen först. Det var som att skruva ihop en IKEA-möbel utan bruksanvisning sen. Men nu kan jag den där jäkla västen.