Har du kollat så att pistongen inte skaver mot boxen vid "spännt" läge? Det är inte fjädern som kan tänkas komma mellan pistongen och fjäderguiden? Kastar bara lite funderingar åt ditt håll så du kan kolla lite.
Nu går den ju inte runt öht men vanligt fel om pistongen stannar i bakre läget är att fjädern inte får plats att komprimera. För lång fjäder i combo med kullagrad springguide och pistonghuvud kan ibland bli för mycket. Testa isf med att ta bort kullagringen på endera stället eller byt till kortare fjäder.
Vad som är kortare fjäder betyder inte alltid kortare fysisk längd utan kortare i komprimerat läge! Beror på antal varv, tjocklek på tråden osv, man brukar få prova sig fram.
Cutoffleverns läge och beteende är beroende av selectorplatens position. Om den står på auto lyfts COL bort så att den inte är i kontakt med sector gear eller switch assembly. Står den på semi lägger den sig under släden i switchassemblyt och ligger an mot sector gear så att den automatiskt lyfter av släden och strömmen bryts efter avslutad cykel, om man håller in avtryckaren. På auto rullar boxen på tills man släpper avtryckaren och kan stanna var som helst i cykeln. Det är därför man har en ARL (anti reversal latch).
Uppdatering: Fick den att rulla. Dock går den trögt för batterierna tar slut fort och motorn blir väldigt varm. Det jag gjorde var att verkligen lägga nån timme på shimningen. Har beställt ytterligare shims för det kan behövas nån mer på bevelgear då den fortf kan röra sig i "sidled" då boxen är monterad. Jag shimma som sagt om i nån timme och satte ihop den och testa manuellt att snurra på kuggarna med fingret. Och de snurra nästan 2 varv utan att man hörde nåt skavande. Så de är ju bra!
Men de var då jag upptäckte att om man kommer åt bearingen, för bevegear, på nån av sidorna på gearboxen så rörde den sig ich då börja kuggarna (bevelgear+spurgear) skava direkt mot varandra.
Sen:
Min springuide är ej kullagrad. Endast en bricka som är trädd på springuiden.
Men ska kolla de där med pistongen se om den går trögt.
Kolla så att pistolhandtaget inte klämmer lagren. Det har jag varit med om och det gav liknande symptom. Man kan behöva ta bort lite material på insidan så att de går helt fria.