SSG/SIG - SOG
Re: SSG/SIG - SOG
gällande om AK5C fanns under OP artemis, så var den operationen innan 2007. AK5C kom 2007/2008. Men FJS IK hade med sig sina AK5D av tidigare modell utan rail på hanskydden. Var bara en förkortad AK5A med rail för optik. Den var dålig, mycket eldavbrott och opålitlig. old gen D opch nya D är egentligen inte samma vapen, eller de tävlar inte i samma liga.
De använder inte multicam i vardagen i affe, de använder inte G36 eller C8 heller. Nu har jag sagt det, tro vad ni vill.
Har aldrig sagt vad dem använder i Sverige.
Varför skulle de vilja sticka ut från andra soldater? Dem vet att fienden observerar dem. Varför medvetet sticka ut? Det finns ingen logik. SOG är inte som Amerikanarna där alla vill se coola ut, de bär utrustning som är bra nog för att klara av jobbet. Punkt.
Har aldrig sagt vad dem använder i Sverige.
Varför skulle de vilja sticka ut från andra soldater? Dem vet att fienden observerar dem. Varför medvetet sticka ut? Det finns ingen logik. SOG är inte som Amerikanarna där alla vill se coola ut, de bär utrustning som är bra nog för att klara av jobbet. Punkt.
De ena utesluter ju inte de andra. Klart att dom rullar vanlig utr ibland men dom använder ju uppenbarligen annan utr också. De är väll inte hela världen?
"Use something that you know the distance of, compare how many of them would make up the unknown distance and multiply. Do *not* use your dicks, an inch and a half into six-hundred yards: I can't count that high! "
Nej det är inte hela världen. Ville bara ge er lite inside info. I'm out
Min vän, antingen är du inside som på 'the inside', eller inte. Hade du varit det så hade du inte skrutit på ett forum.
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Nu tolkar du saker fel. Menar mina erfarenheter, precis som hippies, från att jobba i firman.
Senast redigerad av 1 Runner, redigerad totalt 0 gånger.
Ah, då är jag med.
Men, som sagt. Vad de har ena gången speglar ju uppenbarligen inte vad de använder andra gången. Allt vi kan säga om svensk SF är att vi har no idea om helheten.
Men, som sagt. Vad de har ena gången speglar ju uppenbarligen inte vad de använder andra gången. Allt vi kan säga om svensk SF är att vi har no idea om helheten.
CO ST36
Ta det lugnt nu grabbar.
Jag tycker det ser ut som de använder blueguns på de övningsbilderna..
Jag tycker det ser ut som de använder blueguns på de övningsbilderna..
Occurrit militibus fatum