Glasögon utan imma? Köpråd

Allmänt om allt du bär med dig förutom vapen.
Gwlyddyn

Re: Glasögon utan imma? Köpråd

Inlägg av Gwlyddyn »

A_Müller skrev:Tandkräm och vanligt saliv funkar också mycket bra som fettlösare (Om ni har undrat varför alla dykare spottar i sina masker innan dom går ner under ytan så är det för att motverka imma ;) )
Många tandkrämer har dock polermedel i sig så det skulle jag inte använda på mina glasögon.

Jarod-LD

Inlägg av Jarod-LD »

Kör själv med både Guarder och ESS Ice glasögon. Har gjort det i typ 5 år. Innan jag går ut på spel så tar jag bara lite diskmedel och smetar in på hela glaset och torkar av med vanligt papper. Detta har funkat för mig ypperligt, mina glasögon immar aldrig igen. Att tillägga är att jag svettas en del och hade stora problem med imma tills dess att jag köpte dessa glasögon och började behandla dom med diskmedel.

Dyrt är inte alltid bäst :)

Whopper

Inlägg av Whopper »

Bra tips med diskmedel, ska prova det på mina gamla brillor. Men det blir förmodligen ändå Revision's ExoShield Low Profile Goggles för min del, om jag fattat rätt så kostar dom runt samma summa som ett par vanliga ändå och dom ser riktigt nice ut.

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Men nej, diskmedel förstör glaset
Jobbar på Röda Stjärnan

Emmoth

Inlägg av Emmoth »

Själv kör jag med ett par Bollé tactical X800 och är riktigt nöjd med dem. Har inte lyckats imma igen dem än då det är en glipa mellan glaset och ramen så att säga.

http://www.flecktarn.co.uk/asgbl3nx.html

Jarod-LD

Inlägg av Jarod-LD »

Vad baserar du det på?

Jag baserar min erfarenhet på 5 års spelande utan problem med imma och har använt samma glas i flera år och endast bytt glas pga repor på utsidan av dom.

Så berätta gärna vad du baserar det på?
Skepparn skrev:Men nej, diskmedel förstör glaset

Nixon

Inlägg av Nixon »

Till för x antal år sedan innehöll diskmedel granulater som repade glas *edit plast*
Icke så mer.
FENRIR har aldrig brutit ett spel, aldrig skräpat ned och tänker fan inte börja nu.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Vissa glas, tex Bolle, har en beläggning som ska skydda mot imma. Den löses upp av diskmedel och de blir grumliga.

Det baserar jag på egen erfarenhet.

På obelagda glas fungerar däremot diskmedel, schampo eller silikon ypperligt.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

guggaaa

Inlägg av guggaaa »

Jag tog ut ett par "skyddsglasögon" från jobbet i sommras, köpt im spray på synsam, funka hur bra som helst, det börjar rinna droppar på glasen av fukten utan att de bli imma!

Problemet är löst!:)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Det där fungerar inte för alla guggaa, bara så att du vet det. Jag har gjort precis samma sak och köpte tom imskyddet på samma ställe men det hjälpte inte mig. FogTech funkar ok. Ibland är det dock bara Thinker-style ESS-goggles med fläkt som fungerar.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar