Ytterpipa gängdimensioner

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Packe

Ytterpipa gängdimensioner

Inlägg av Packe »

Är det någon som vet vilka dimensioner gängorna har jag vet att det är 14 mm i diameter, och CCW/CW, men hur tjockt är det mellan varje "ring" på gängan, vill göra min pipa kortare och måste då gänga om den så vilken ska jag ta.

14, 1.0 mm
http://www.smaskin.se/web/Produkter/Ska ... 10809.aspx

eller

14, 1.5 mm
http://www.smaskin.se/web/Produkter/Ska ... 10811.aspx
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Chilli

Re: Ytterpipa gängdimensioner

Inlägg av Chilli »

Det är 1mm stigning på gängorna.

Packe

Inlägg av Packe »

Man tackar!

Du råkar inte veta vart man kan få dessa för under 200?
Min Affärsredovisning

ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

Stygge

Inlägg av Stygge »

Då det i 80% av fallen handlar om CCW så är det väldigt optimistiskt att hitta gängsnitt för 200:-.

M14x1.25 eller M14x1.5 är rätt enkla att finna både CW och CCW men M14x1 är sk fingänga och är inte vidare vanlig, snitt/tappar är därför lite bökiga att finna (speciellt billigt).

Sök runt på -M14x1, M14x1 CCW, M14x1 vänster/left hand osv så hittar du säkert något på google, hjärnsläpp såhär direkt på morgonen så kommer för min gud inte på vad gängsnitt heter på engelska så det kan vara bra att kolla upp.

Xelley

Inlägg av Xelley »

Stygge har helt rätt, svårt att hitta företag som har vänster/fingängat på hyllan. Och billigt är det inte heller.. Jag ska kolla upp vad jag kan göra för dig, vi har den i Tyskland på jobbet. Ska se vad vi landar på när jag snajdar till priset en aning.
I dont do karate, i do Ka - Razy!

Stygge

Inlägg av Stygge »

Det du kan göra är ju att finkamma Ebay, finns en hel del kinaverktyg där så kan hända du kan hitta vad du söker den vägen. Vågar inte uttala mig om kvalitén på dessa men då det handlar om skitmetall som ska gängas så borde de hålla för iaf en pipa...

Packe

Inlägg av Packe »

I see

Tack för hjälpen.

Xelley det skulle vara sjukt schysst.

Har hittat ett ställe som säljer 14-1 men tror det är CW och inte CCW ska kolla när jag kommer hem.
Min Affärsredovisning

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001

Inlägg av Twist »

Du skulle ju kunna gå över till positiv gänga och skaffa en flamdämpare med 14 mm CW istället.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Stygge

Inlägg av Stygge »

Som Twist säger lär det bli både enklare och billigare. En ny flamdämpare för USD 20ish + vanlig M14x1 CW snitt lär bli billigare är ett CCW-snitt.

Packe

Inlägg av Packe »

Ser ut att bli CW.

Hittade dessa.

http://www.smaskin.se/web/Produkter/Ska ... 10809.aspx

http://www.verktygonline.se/verktyg-pa- ... ss-88.html

Verkar inte gå under 180 kr, någon som vet vilken som är bättre eller är det samma skit?
Min Affärsredovisning

Skriv svar