Som titeln lyder så behöver jag hjälp med att välja ny radio.
Just nu använder jag mig av Clas Ohlsons bästa PMR och vill uppgradera mig till något bättre.
Valet står mellan Twintalker 9500 airsoft och Px-888k dual band.
Då jag läst lite om PX-888k här på forumet så har jag fått uppfattningen om att den är svår att programmera, stämmer detta ni som har den?
Och någon som vet vilka kontakter de har till sina headsets? Då jag gärna vill kunna använda mig av ett bowman headset så jag vet vilken typ av ptt jag ska köpa till.
Med vänlig hälsning,
Fnuk
Behöver hjälp med att välja radio.
Re: Behöver hjälp med att välja radio.
Jag skulle valt en puxing 888k.
Inte så jättesvårt att programmera.
Finns guider både här och Youtube
Kontakten dom använder är Kenwood
Inte så jättesvårt att programmera.
Finns guider både här och Youtube
Kontakten dom använder är Kenwood
Du kommer bli grymt besviken om du köper twintalkern i syfte att få något bättre jämfört med den du har nu.
och nej puxing är inte så svår att programmera som många får det att se ut. man måste läsa lite bara.
och nej puxing är inte så svår att programmera som många får det att se ut. man måste läsa lite bara.
Min Puxing programmerade jag på tio minuter med hjälp av instruktionsboken och knappsatsen på radion. En riktigt fin radio!
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Arrangör Hearts And Minds
"SEALs letar refbilder på mig" -okänd
Som Boogie skriver tog mig 10 min att programmera mig Puxing också, vill inte påstå att det var vidare svårt.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)
Wouxun UVD-1P, VHF/UHF 137-174MHz/400-470MHz versionen. Mycket trevlig radio, känslig och lätt att använda för ett bra pris, men rekommenderar att du dator programmerar den (precis som alla radios där du ska göra 40-90 kanaler samt kunna göra alla inställningar). Vill du ha en enkel bandare som bara UHF 400-470MHz och du vill ha bra manuell programmering skulle jag istället rekommendera Puxing PX777.
This space intentionally left blank
Oh snabba svar! Okej då får det bli en beställning på en px888 ^^
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!