Uppgradering av KWA defender R.I.S

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
baracken

Uppgradering av KWA defender R.I.S

Inlägg av baracken »

Hej.
Jo jag tänkte uppgradera min KWA defender och det jag vill få ut är driftsäkerhet och en skaplig ROF. Den ska användas med 11.1v 15c lipo batteri.
Det jag måste byta är pistong åtminstone då den är trasig, men vad mer ska jag byta och till vad? Jag har kikat på detta http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... d-set.html och http://shop.ehobbyasia.com/upgrade-part ... r-2-3.html

Är det bra eller dåligt? Jag har hört mycket bra om Deepfire och att det ska vara väldigt hållbart.
Tackar för hjälp och ursäkta om jag eventuellt postat tråden fel.

Kocken149

Re: Uppgradering av KWA defender R.I.S

Inlägg av Kocken149 »

Totalt onödigt, det enda som är lite dåligt på KWA är pistong och pistonghuvud. Byt pistong (tex modify high speed) och pistonghuvud (tex modify polycarb) viktigt att du tar ventilerat huvud. Gör rent och smörj. Kanske en mad bull 120 fjäder och sedan mosfet. Så har du en grym bössa som rullar som en dröm. Så kör jag i min iaf.

baracken

Inlägg av baracken »

Så standard kuggarna som sitter i kommer att fungera väldigt bra med en metalltandad pistong?
Vad menar du med high-speed pistong?
Kanske köper deepfire pistong och sen något pistonghuvud.

Får säga att jag blev väldigt förvånad över att hitta ett oportat pistonghuvud i en så dyr bössa

Kocken149

Inlägg av Kocken149 »

Ja, KWA gearboxar är något av det stabilaste som finns på marknaden. Förutom pistongen då. Med highspeed menas att den är hyffsat lätt, modifys highspeed pistong har sju ståltänder. Jag kör mosfet , mad bull 120 fjäder och 7.4 lipo (tyckte rofen blev för hög med 11.1v). Jag kunde inte ens se något slitage på pistongen efter ca 5000 bul.

Skriv svar